Владимир Тодоров: 1% понижаване на скоростта води до 4% по-малко катастрофи | ||||||
| ||||||
Той припомни, че това е предложение, което от Асоциацията лансират от 7-8 години. "В България има три алтернативни системи за видеонаблюдение. Едната е 230 камери на "Пътна полиция“, които контролират скоростта, другата – 300 камери на Тол системата и близо 100 на общините. Всички те могат да бъдат настроени да контролират превишена скорост. При положение, че камерите на Тол-а са на Републиканска пътна мрежа, съвсем нормално и естествено е те да контролират скоростта. Изведнъж ще бъде наситено с много голям брой камери“, обясни Тодоров. По думите му обаче, за да заработи системата, са необходими няколко стъпки: "В Закона за движение по пътищата трябва да се вкара дефиниция на това какво е "средна скорост“, защото все още такава няма. Вторият проблем е технологичен. В момента камерите на "Пътна полиция“ много бавно обработват подадените нарушения. Те са забавени с между 3 и 6 месеца. Това е свързано с дигитализиране на процеса, защото в момента се извършва ръчно. В други държави всичко е електронизирано. Ние все още сме доста изостанали в това отношение. Камерите трябва да минат и през сертификация“. "В нормалните държави скоростта се контролира изключително с технически средства. Няма да видите полицаи, които залягат в храстите. Трябва да се поправи и знаковото стопанство“, добави основателят на Българската асоциация на пострадали при катастрофи. "Имайки предвид колко е тромава и трудна системата на МВР, аз съм скептичен, че това ще се случи по-рано от лятото“, добави Владимир Тодоров. "Известяването на нарушителите също е проблем, който все още не е решен. Има доста да се работи и в тази насока“, констатира той. Тодоров изрази надежда след като преминат дебатите по бюджета на държавата, за пореден път да се отвори Закона за движение по пътищата и да се вкарат тези промени. |
Още по темата: | общо новини по темата: 7 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/2 ] следващата страница |