Областният управител Иван Тотев отговаря на читателите на Plovdiv24.bg (част 2) | ||||||
| ||||||
Г-н Тотев, кога ще принудите кмета и администрацията му да спазват законите? Сега хиляди автомобили са паркирани навсякъде: в паркове, зелени площи, тротоари и когато се обадим на общинска полиция се сърдят, че им създаваме работа. Може ли във всяка нова сграда да има толкова гаражи и паркоместа, колкото са имотите - магазини, жилища и всяка кола, която домува на улицата да плаща колкото на платен паркинг? Аз мога да принудя администрацията, тогава когато е от ГЕРБ. Но този въпрос на гражданина наистина е много важен, защото е голям проблем на Пловдив. Това, което ми направи впечатление, докато бях кмет на район"Източен" е, че инвеститорите сменят предназначението на обектите по време на строеж и така гаражите стават магазини и т.н. Тази практика аз лично не подкрепям и смятам за много опасна. Надявам се да можем да разпоредим през следващия мандат тази практика да бъде коригирана с наредба на Община Пловдив и да бъде забранен тозиначин за промяна на предназначението. По въпроса с паркирането в зелените площи - това е един много сериозен проблем. Наблюдавам много сериозни усилия в Пловдив за справяне с тази задача, също така това е бил един от приоритетите ми като кмет. Моделът на район "Източен", който въведох за изграждането на паркоместа като се отнеме малко от зелената площ е успешен и сега виждам, че г-жа Филипова от район"Северен" също го прилага. Решението на тези въпроси е на Общината и на политиката, която се води в тази посока. Ако гражданинът смята, че това е проблем, то такъв е защото може би е поставен малко по-назад като приоритет. Аз лично бих могъл да влияя, ако управлявахме Пловдив и се надявам да дойде такъв момент. Кога ще започне изграждането на пътя Конуш - Богданица? В случая ми е трудно да отговоря, защото това е общински път, който попада на територията на две общини: Садово и Асеновград. Поемам ангажимента да предам въпроса на читателя на съответните кметове и чрез вас да му отговорим. Вие вече засегнахте този въпрос, но ако има какво, да допълните за визията за развитие на Пловдив и за вашите приоритети до края на мандата Ви? Основният ни приоритет, който фокусира в себе си всички останали е икономическото развитие на Областта. Аз със моята работа вървя в тази посока. Надявам се и общините да допринесат за това и след не далечно бъдеще да живеем в един богат регион. Г- н Тотев, да преминем към един много актуален в момента въпрос, а именно: ще подкрепите ли идеята за изграждане на стадион Пловдив и ще заемете ли активна позиция в подкрепа и установяване на тази идея? За мен е много ползотворно предложението на зам.-кмета Титюков. Искам да го похваля, че той отново насочи дебата към стадион Пловдив. това е една много наболяла тема и тя трябва да стои на дневен ред пред нас и нашитеуправници . За мен проблемът не е дали стадион Пловдив ще е национален, а дали ще се довърши. Един от начините това да стане е стадион Пловдив да стане национален, но не мога да считам, че това може да стане под форма на натиск. Ние можем далобираме и да търсим начини това да се случи. Това е темата и дебата трябва да бъде фокусиран там. Да, ще направим запитване, ще говорим с премиера и който още трябва, за да стартираме процеса за възстановяване на този стадион. Смятате ли, че софиянци биха ни позволили да направим в Пловдив национален стадион? Не мога да приема начина на мислене, в който някой все ни пречи - или държавата или в частност София. Искам да ви кажа, че софиянци най-малко ги интересува развитието на Пловдив и едва ли полагат усилия да забавят това развитие. Обръщайки се назад 15 години се вижда, че няма нужда някой да ни забавя прогреса, защото той е достатъчно забавен.Нека да спрем с това провинциално мислене. Пагубно за Пловдив е за мен това поведение наконфронтация на общинската администрация и не мога да разбера как те не го осъзнават. Никой не ни пречи - ние сами си пречим. Г-н Тотев, какво е отношението Ви към въпроса с разширението на "Голямо Конарско шосе" и това, че влиза в собствеността на две общини Родопи и Марица? За голяма моя изненада "Голямо Конарско шосе" не е републиканска пътна мрежа, което не е добро управленско решение, взето в миналото управление. Относно Родопи и Марица ще отговоря чисто фактологически: в момента обжалваме във Върховен съд решението на втората инстанция за насрочване на Референдум и ще изчакаме да минат всички дела. Моята позиция по този проблем се развива активно във времето. Аз смятам, че в един бъдещ период тези общини ще бъдат едно цяло. Това е въпрос на време. Голямото Но е, че не се използва възможността за съвместна работа на тези, които управляват тези общини. Най-малко поне като обща цел на тези общини трябва да е развитието на Фонда за Летище Пловдив. С "Голямо Конарско шосе" въпросът стои по същия начин. Защо Община Пловдив и Община Марица не положат съвместни усилия за решаването на този проблем? Аз мога да поема ангажимент да направя обща среща между двамата кметове, защото имам добра комуникация с тях, за да се създаде съвместен план за действие. Не можем да чакаме Община Марица да е двигател, защото те нямат и кой знае какъв ресурс. Г-н Областен управител, кога смятате да оправите пътя Пловдив - Асеновград - Кърджали - Смолян, защото това е един от най- натоварените пътища инастилката му трудно може да се каже, че отговаря на път? Да, така е. Схемата за финансиране е различна. Първата част между Пловдив и Асеновград е в много напреднал етап. На 11 12 януари ще направимобществено обсъждане в трите общини: Куклен, Родопи и Асеновград за обявление на парцеларните планове. Втората част от процеса е отчуждаването на около 80 декара частни имоти на пътя Пловдив - Асеновград. Ако до лятото това стане факт, още тази година ще може багерите да влезнат и да направят първата копка. Що се касае за Асеновград - Кърджали - това е много важен път за Пловдив. Този проблем не е бил явно приоритетен за предишните управници, защото това, което ние заварихме беше на ниво нула. Подали сме искане и смятаме, че трябва да бъдем одобрени за техническия проект на пътя, който да намери място в третия етап от програмата за регионално развитие. Смея да твърдя, че до края на мандата тези пътища ще бъдат приведени до едно добро общо състояние. Кога и Пловдив като повечето европейски и български градове, ще си има огромно живо иглолистно дърво, което да е на площада и да се украсява по коледните празници? Да, така е. Но аз имам възможност вече две години да бъда в Брюксел по време на коледните празници и там имат едно невероятно красиво дърво, което обаче еизкуствено. Възможности има много: дали ще е живо дърво, дали ще стои постоянно пред Общината.... Смятам, че най-вероятно това е въпрос на дебат. Смятам, че като цяло коледната ни украса през последните години не е на нивото, което искам и това ще бъде оправдано вероятно с икономическата криза. Кога ще започне строителството на подлез под жп линията, за да се свържат най-после кварталите Смирненски и Кючук Париж и защо замря строителството на спортната зала на Колодрума? Имахме желание да преведем средства за проекта Модър-Царевец. Това е дългосрочен обект. 2- та млн. лв., които дадохме за там са добро начало за стартиране на този обект. Но от Община Пловдив имаше много остри изказвания и по тяхно желаниепренасочихме парите за Дома на културата. Истината е, че реално се водим по приоритетите на Община Пловдив. При едно следващо управление на ГЕРБ този обект ще бъде стартиран и евентуално довършен. За спортната зала ще замълча, защото след няколко седмици ще има официално пресконференция, на която ще оповестим решението за залата. Вероятността Пловдив да има спортна зала е огромна. Кога най-накрая ще бъде направена адекватна организация на движението, светофарите и градския транспорт? Този въпрос звучи като предизборно отчитане на кмета Славчо Атанасов, но аз като председател на партия ГЕРБ мога да се изказвам по всички въпроси, касаещи развитието на града ни. Този въпрос обаче изключително касае Община Пловдив. Истината е, че Атанасов наследиголяма част от проблемите на града ни, но по-голямата истина е, че за нито един от тези големи проблеми няма светлина в тунела. Без да съм специалист в тази област, мога да ви кажа, че нещата са свързани: един добре уреден градски транспорт е естествен магнетизъм за привличане на пътникопоток, за да решим проблем с паркирането, трябва да решим проблема с градския транспорт. През тези три години не се положи нито един камък в градежа на тези проблеми. Какво ще направите за Главната улица, Капана и Старият град, ако станете кмет, а защо не и като областен управител, защото те са в окаяно състояние? Смятам, че нашата Главна не е в такова окаяно състояние. Не е добро състоянието, когато си вдигнеш главата да погледнеш къщите от втория етаж нагоре. Аз като областен управител мога да кажа, че това, което правим за центъра на Пловдив с проекта за Римски стадион няма аналог в последните години. Отзвукът ще бъде изключително голям и цялата визия на Центъра на Пловдив ще бъде променена с реализирането на този проект. За другите обекти трябва да има специална концепция. В момента върви процедура в Община Пловдив за Одеона, но трябва първо да бъде прехвърлен на Общината, за да бъде въведен в един добър вид. Площадът е началото на един културен коридор на града ни и вероятно през следващите няколко години и там трябва да се направи нещо за неговото цялостно завършване. През следващият мандат ще има изключително високи глоби за гражданите за неопазване на общинско имущество, защото и голяма част от проблемите идват и от нас, частните лица. Кога ще бъде премахната сградата на бившата Транспортна болница, защото със своя вид тя е срам за района на Централна гара? Преди година проучвахме възможността тази болница да бъде прехвърлена на Община Пловдив. За мен трябва Общината да стопанисва този обект и да му намери неговото предназначение. Г-н Тотев, наскоро чух, че се мисли за търсене на неплатени данъци на автомобилите. Това ще включва ли и изоставените коли по улиците, за които може би данък не се плаща? Наистина тези коли нямат място по улиците. Когато бях районен кмет, имаше договор на Общината с фирма, която вдигаше тези автомобили.Сега не мога да се ангажирам с отговор на този въпрос. Актуален е все още и проблема с каруците, защото не може ром да ти спазва правилата по простата причина, че историята го показва. Как смятате да се реши проблема с разбитите второстепенните улици, след като бе спрян искания от сегашната управа заем? Това може би е един неудобен въпрос. Първата голяма заблуда при начина на теглене на този заем е, че той ще реши проблема на вътрешнокварталните улици. Втората е, че ние нямахмесъгласувателни писма с ВИК и институциите и това харчене на пари за преасфалтиране на тези улици бе едно безумие. Проблемът бихме решили с една 4-ри годишна програма, в която да се включат, ако не всички, то поне повечето вътрешноквартални улици и в годините планово да почне да се изпълнява тази програма, направена не самоцелно, както беше, а съвместно с всички комунални оператори. Първо: ще излезе много по-евтино. Второ: не всички улици в Пловдив са в еднакво трагично състояние. Смятам, че ние ще имаме решение по този въпрос и състоянието на улиците ще бъде много по-добро от сегашното. До къде стигна работата по разширението на пътя Асеновград- Пловдив и кога да чакаме стартиране то на този важен проект? Да сме живи и здрави, догодина може да дойде багерът. Неразумно е обаче да се мисли, че работата по такъв проект е на Областна администрация, защото тя е едно звено, което прави връзката между отделните администрации, министерства и агенции, реализиращи този проект. Нашата работа е да покажем на тези агенции, че този проект е приоритетен, защото в момента не е. Дали багерът ще е другата година или в началото на последващата, няма значение, защото ние ще си направим всички стъпки този път да се удвои. Вложили сме цялата си енергия там. Г-н Тотев, Летище Пловдив има няколко инфраструктурни проекта, които не са маловажни: липсата на голям лонг-търм паркинг, който би позволил срещу минимално заплащане пътуващите да оставят автомобилите си там за няколко дни, дори и за месец без притеснения за колите си и проекта за добър 4-ри лентов път до Летището от Пловдив, както и нужно пътно съоръжение на кръстовището при КЦМ? Това е един много сериозен приоритет за нас. Благодаря много на екипа на Летище Пловдив, защото те са изключителни и без тяхната работа нямаше да постигнем това, което направихме. Паркингът е много сериозен проблем и поради този проблем паркирането там е безплатно. Вървят преписки с Министерството натранспорта и с Община Родопи за увеличаване на паркинга и това ще се случи. Не съм чувал за проект за 4-ри лентов път до Летището. Смятам, че такъв проект няма, но това което правим с пътя Пловдив - Асеновград ще е достатъчно като разширение. Все още Летището не функционира както ние искаме, но знаете, че интензивно се работи по този въпрос. Какво ще пожелаете на читателите на Plovdiv24.bg? Ние обичаме да си пожелаваме здраве. Имаше една поговорка, че на няколко месеца човек трябва да ходи до гробищата, за да прецени има ли смисъл да взима толкова навътре всичките си ядове. Нека вашите читатели да не се интересуват какво другите говорят, защото злобата е привилегия на успелите. Много е важно да сме позитивни. Пловдивчани имаме една склонност към негативизъм и смятам, че това не е добра черта. Пожелавам всеки поне по един път на ден да отваря Plovdiv24.bg, защото се развивате много добре и това е похвално. За мен вашата медия е една медия, принадлежаща на пловдивчани и има обратна комуникация и това, което направихме тук с вас е и една оценка на Plovdiv24.bg. Благодаря на целия Ви екип и пожелавам много успешна Нова година! И ние ви благодарим от името на целия екип и от името на нашите читатели! Успешна Нова година! Иван Тотев отговаря на въпроси на читатели на Plovdiv24.bg ( част 2) |
Още по темата: | общо новини по темата: 764 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/128 ] следващата страница |