Вашето име  
 Вашият e-mail адрес  
 Име на получателя  
 E-mail на получателя  
Какво се случва с парите ви, ако объркате дестинацията при покупка на самолетен билет?
Автор: Екип Plovdiv24.bg 19:11 / 06.08.2024Коментари ()1972
©
Летиш или гориш е положението, ако случайно объркаш дестинацията при покупка на самолетен билет. Такъв е случаят на Петя от София, която често ползва бюджетна авиокомпания към летище в Италия. Обикновено всичките й резервации са коректни и няма проблем, но при едно от поредните пътувания прави грешка и купува билет вместо от София до Болоня в обратното направление. 

Няколко дни след като установява грешката си, когато до датата на полета има повече от 10 дни интервал, прави опит да се споразумее с авиокомпанията да й върне парите. От превозвача обаче отказват и се мотивират с това, че нямат подобна практика. Реално в общите условия на превозвача са описани случаите, в които връщат парите и грешка при резервацията не фигурира като възможност. Авиокомпанията връща пари само при тяхна грешка, ако полетът е отменен или закъснял или при болест или смърт на пътника или негов близък.

Закон

В закона за защита на потребителите, в частта му за онлайн търговията има клауза, че при тях потребителят има срок от 14 дни, в които може да се откаже от покупката си. В случая за превозите обаче има препратка към евродиректива. Това показва, че авиокомпаниите не нарушават законодателството, като отказват връщане на платени суми за билети в случай на грешка от страна на потребителя.

Единствената възможност в случай на грешка или отказ от пътуване по вина на пътника е той да плати такса от 60 евро на човек за промяна на дата или дестинация.

Възможност

В същото време обаче има случаи, в които въздушните превозвачи са задължени да възстановят сумите, тъй като полетът е отменен по тяхна вина, но вместо да върнат парите на потребителя, му предоставят сумата във виртуален портфейл с условието да се използва наличността в рамките на една година. Това вече е нарушение на законодателството, коментира Габриела Руменова от "Ние, потребителите“ пред "Телеграф“.

Тя посочи, че е редно и авиокомпаниите да бъдат по-гъвкави спрямо клиентите си и да предоставят подобни възможности, като тази с виртуален портфейл, при грешка или отказ от пътуване от самите пътници. Руменова припомни, че има авиокомпании, които дават възможност, например в рамките на час или няколко часа след направена резервация, човек може да промени датата или направлението, но това е почти неизползваемо. Хубаво би било да има поне няколко дни да има такава възможност, с която хората биха могли да поправят грешката си, посочи Руменова.


Още новини от Национални новини:

https://www.plovdiv24.bg/novini/Bylgaria/Kakvo-se-sluchva-s-parite-vi-ako-oburkate-destinaciyata-pri-pokupka-na-samoleten-bilet-2217753
Copyright © Plovdiv24.bg. Всички права запазени.