Масови съкращения, фирми изнасят производството си извън най-силната икономика в Европа | ||||||
| ||||||
"Германия е много силно зависима от износа. Освен това е зависима от индустрията и като "Фолксваген" много други компании са пропуснали да се трансформират. Конкретно за "Фолксваген" означава, че не е успяла да направи прехода към електрическите автомобили. Компанията изостава", казва Марсел Фрацшер – президент на Германския институт за икономически изследвания "Имала е много високи печалби в миналото, а сега страда от махмурлук, ако щете. И не се отнася само до автомобилната индустрия, а също и до машиностроенето, фармацевтичната, химическата промишленост. Това е комплексен проблем“, допълва Фрацшер. Най-големият производител на химикали в света, BASF, също обмисля преместване на част от работната си сила в Азия и съкращаване на работници в Германия на фона на скока на цените на енергията поради войната в Украйна и голямата бюрокрация във федералната република. "Най-големият проблем на Германия не е краткосрочен, а структурен. Нашата прогноза е за стагнация може би още една година и след това постепенно възстановяване. Ще отнеме известно време. Това е разочароващо за компаниите, както и за правителството. Но е част от истината. Ще трябват известна устойчивост и трайни инвестиции през следващите 5 години. А след това, да се надяваме, че икономиката ще успее да завърши прехода", казва Фрацшер Най-силната икономика в Европа все още се бори с рецесията. Докато автомобилните компании в ЕС се борят да премахнат постепенно двигателите с вътрешно горене и да преминат към електрически превозни средства преди 2035 г, експерти прогнозират, че още хиляди работни места в различни сектори ще бъдат съкратени през следващите години. Тъй като германската икономика зависи до голяма степен от автомобилната индустрия, тези масови съкращения вероятно ще разочароват мнозина и ще бъдат силен коз в ръцете на крайната десница. Това може да окаже голямо влияние върху федералните избори догодина. |