От "Възраждане" питат: Обезпечава ли държавата пълноценно безопасността на жп транспорта в страната | ||||||
| ||||||
“Напоследък наблюдаваме опасна тенденция за аварии в пътнически, бързи и товарни влакове на територията на цялата страна. В единия случай едва се е избегнал челен сблъсък между бързите влакове и се е наложило да бъде спряно напрежението в контактната мрежа. Има и случай от тази година, при който на Централна гара София маневрен локомотив се удря в пътнически влак за Пловдив и като следствие от удара има 12 пострадали", коментира темата на среща с граждани, водачът на листата за 16 МИР Пловдив Ангел Георгиев. Според него и вторият в листата за народни представители за град Пловдив - Емил Янков държавата не прави достатъчно, за да обезпечи безопасността на използващите железопътен транспорт. “Това си проличава ясно от честите аварии и възникнали инциденти в железопътния транспорт. По реда на парламентарния контрол, ние зададохме и въпрос до министъра на транспорта и съобщенията, по отношение на гореизложените проблеми. Беше ни отговорено, че управителят на инфраструктурата и железопътните предприятия носят пълна отговорност за прилагането на системата за управление на безопасността", заяви Емил Янков, който е и член на Комисия по транспорт и съобщения. В допълнение към това от Министерството съобщават, че координацията и контролът в областта на железопътния транспорт се осъществяват от Изпълнителна агенция “Железопътна администрация" , а всички инциденти се категоризират и разследван по установен ред. В отговорът се посочва още, че причините за произшествията варират от техническа грешка и неизправност до субективна грешка на дежурните ръководители или локомотивните машинисти. “От информацията, изнесена от Министерство на транспорта и съобщенията не става ясно по какъв начин ще се редуцира броят на този тип произшествия, които могат да бъдат с много тежки, а понякога и с фатални последствия. Съобщиха ни, че се провеждат допълни обучения на експлоатационния персонал, във връзка с изпълнението на специфичните им работни задължения. Но как ще се противодейства на зачестилите случаи на технически грешки и неизправности? Какъв е планът на ресорните органи и министерства за подобряване на качеството на предлаганата услуга и подобряване на състоянието на техническата инфраструктура? На тези въпроси не ни бяха дадени отговори, а те са от съществено значение за българските граждани, особено по отношение на инфраструктура от стратегическо и национално значение", допълни още Емил Янков. Според кандидатите за народни представители е време да се спре с експериментите, по отношение на управлението на такива важни държавни активи и българските граждани да дадат гласа си за “Възраждане", защото това е единствената политическа организация с ясен план, стратегия и концепция за развитие, не само по отношение на транспорта и логистиката, но и във всеки един държавен сегмент и отрасъл. “Възраждане" е с номер 12 в бюлетината! Купуването и продаването на гласове е престъпление! |
Още по темата: | общо новини по темата: 678 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/113 ] следващата страница |