Това е най-големият в света атомен ледоразбивач | ||||||
| ||||||
“Чукотка" е на вода от 6 ноември 2024, но тепърва трябва да получи атомни реактори от “Росатом" и цялото вътрешно оборудване, така че ще влезе в употреба през декември 2026 г. Корабът е с дължина 174 метра, височина 60 метра, дълбочина на газене 15 метра и може да пробива лед с дебелина до три метра. На борда си ще събира провизии за шест месеца за 75-членния екипаж, а двата атомни реактора на борда ще осигуряват енергия за цели седем години работа. Задачата на гигантските ледоразбивачи от серията 22220 е да ocигypявaт цeлoгoдишнo ĸopaбoплaвaнe пo Ceвepния мopcĸи път – най-краткия, но не особено популярен маршрут за корабите между Азия и Европа, който спестява доста време спрямо основния маршрут през Суецкия канал, пише dizzyriders.bg. Макар да се предвижда “Чукотка" и останалите кораби от серията да имат живот от 40 години, Русия вече проектира техния наследник. Това са корабите от проект 10510, които ще бъдат по-мощни и по-големи с дължина от 209 метра. Макар проектът да е на повече от 15 години, строителството на първия от тези кораби – “Русия" – вече закъснява с поне три години и едва ли ще е готов преди 2030 г. Следващите два трябваше да са готови до 2033 г., но засега работата по тях е замразена. |