Бивш зам.-кмет на Пловдив: Вдигането на ТБО е студен душ в навечерието на Коледа | ||||||
| ||||||
Новото начало в Пловдив стартира с новата такса за битови отпадъци и паркингите пред блоковете. Да вдигнеш таксата от 1,8 на 2,6 промила от данъчната оценка е студен душ в навечерието на Коледа и Нова година. Официално обяснението е нарастналите разходи за почистването на града. Това нищо не обяснява, защото са посочени избирателно някои данни които обслужват тезата на кмета. Ще дам един пример - администрацията скромно премълчава, че в София ТБО е 1,6, а в Пловдив 2,6?! Защо има разлика от 63% във вреда на пловдивчани при средна работна заплата в София над 3000 лева, а в Пловдив е под 2000 лв.?! Това е само един пример, но има още много: 1. Защо в София и Варна процентът на рециклираните отпадъци е много по-голям от този Пловдив? Това пряко влияе на разходите за обработка на битовите отпадъци. 2. Защо в Пловдив количеството на отпадъците на 1 жител/годишно е много по-голямо от тези на околните общини ? Не може един пловдивчанин да произвежда два пъти повече отпадъци от същия жител в град като Асеновград. Колко са сигурни данните за измерване на отпадъците? Това пряко влияе на разходите за битови отпадъци. 3. Защо продължава да функционира сметището в Цалапица, след като отдавна трябваше да се рекултивира? Това води до допълнителни разходи за неговата подръжка. 4. Колко струва на общината един тон отпадъци, събран и транспортиран до Шишманци и колко струва неговата обработка в Екологичния завод? Администрацията трябва да ни информира за тези разходи по елементи - труд, материали, гориво и т.н. 5. Защо вече над 15 години общината не е получила нито лев от работата на Екологичния завод, в който е инвестирала над 70 млн.лв. По проект от 100% преработени отпадъци трябва да се получат 40% вторичини суровини - метал, стъкло, пластмаси, хартия; 50% компост получен от преработка на биологични отпадъци и само 10% за депониране. Какви са реалните данни за печалбите на завода? 6. Колко квадратни метра обществени площи се почистват от ОП"Чистота" и колко пари се разходват за целта? Колко ни струва чистотата на един квадратен метър тротоари или градинки годишно? Мога да продължа с въпросите, но разчитам, че този път общинските съветници ще си отворят "широко затворените очи" и ще си спомнят за клетвата, която са положили. Хайде да си представим живота на един пенсионер в Пловдив. Ако приемем, че данъчната оценка на имота му е 100 000 лв. - данък сгради 100 000 х 1,5/1000 = 150 лв. - ТБО 100 000 х 2,6/ 1000 = 260 лв. - карта за МГТ 12 м. х 16 лв. = 192 лв. - такса за паркомясто 12 м. х 60лв. = 720 лв. - ОБЩО = 1 322 лв. Това означава, че само Общината му прибира 1,5 средна пенсия за себе си. Четиридесет и пет дена пенсионерът не трябва да яде, да пие, да гледа телевизия, за да живее в нашия град Пловдив. В тази сметка не влизат разходите за телевизия, интернет, за блока в който живее, за гражданска отговорност на колата, за технически преглед и гориво. Те са поне още една месечна пенсия. Стигаме до разходите за лекарства и лекарски услуги, които са задължителни и поне при мен са още една месечна пенсия. Дотук похарчихме 4 месечни пенсии без да броим никакви развлечения и удоволствия, като ресторант, кафе, цигари, почивка и т.н. За тези почти 1 000 000 пенсионери, които живеят с по-малко от средната пенсия, изобщо не мога да обясня как успяват да вържат своят бюджет. Да не забравяме, че средната пенсия в Пловдив е много по малка от София, Варна, Бургас, Стара Загора и т.н. Имам едно предложение - да помолим Кмета на града само един месец да живее с минимална пенсия и след това да каже как е преживял. Народа е казал "Сития на гладния не вярва". |
Още по темата: | общо новини по темата: 9 |
предишна страница [ 1/2 ] следващата страница |