© Impact Press Group | | Изключително трудна е реализацията на българското вино на западния пазар. Това каза Росен Даскалов винопроизводител. Той коментира, че в ЕС се наблюдава пренасищане на вино с тонове литри и то всяка година. Има дори и програма, която стимулира тези които изкореняват лозови насаждения, има ограничения в засаждане на нови лозови насаждения с цел да се ликвидира този излишък. Росен Даскалов обясни, че това обуславя и ситуацията по отношение на реализация на българското вино в чужбина. Що се отнася обаче до качеството на българското вино винопроизводителят коментира, че то е конкурентноспособно на вината произвеждани например в Испания, Франция, Португалия, но като реализация се изисква изключително специфични мерки, за да се пробие на който и да е пазар.
"Българското винопроизводство не е достатъчно рекламирано и всеки производител работи сам за себе си", посочи още специалистът и подчерта, че държавите по Средиземноморието, които са известни с качественото си вино развиват активна политика за популяризиране на продуктите си. Росен Димитров коментира още, че не малко винопроизводителите се опитват да развиват винения туризъм, който обаче би могъл да бъде активен предимно по Черноморието, поради факта, че основно туризмът е там. Освен това през последните години винопроизводителите от България са започнали активно да участват и в международни изложби и конкурси, където българското вино получава и отличия, а по този начин логично се гради и имидж.
Източник: Радио "Фокус" |