Росен Плевнелиев: Политиците трябва да оставят експертите да си свършат работата | ||||||
| ||||||
Министърът заяви, че отговорността за качеството на строителството на магистралата се носи от изпълнител, възложител и надзорник и отново допълни, че 147 пъти може да се каже, че се работи в рамките на техническата спецификация. Той поиска всеки, който твърди, че магистралата "се строи върху пепел, кал, върху каша, да предостави съответните данни на компетентните органи". Началникът на Дирекцията за национален строителен контрол инж. Милка Гечева информира, че от дирекцията се правят ежемесечни проверки по цялото строително трасе. Проверява се и начинът на документиране на строително-монтажните работи, след което те се представят на възложителя. Последната проба от магистралата струва на българските данъкоплатци 6750 лева, а предходните 146 лабораторни изследвания на материалите, влагани в строежа, са извършени от изпълнител, надзор, възложител и не са за сметка на държавата. "Политиците в България не спазват правилата. Правило първо - ако не си експерт, не се прави на експерт. Политиците трябва да оставят експертите да си свършат работата", каза министър Плевнелиев. За 147-ми път попитахме експертите за качеството на вложените материали, каза министърът и поиска от БСП, от Сергей Станишев и Димчо Михалевски да се извинят на българските граждани, на Университета по архитектура, строителство и геодезия (УАСГ), на експертите, които ежедневно работят по изграждането на магистралата. Росен Плевнелиев коментира, че в държавата ни има надпартийни приоритети и "Тракия" е именно такъв. Министърът поясни още, че УАСГ, посочен от БСП, че е потвърдил техните обвинения, се е извинил с писмо още на 18 март т.г. В писмото се казва, че категорично не се обосновава тезата, че магистралата се строи върху пепел. В становището на института е допусната езикова грешка, като е използван термина "сгуропепелина". Министър Росен Плевнелиев очаква извинение и писмено опровержение до Брюксел на доносите, които бяха изпратени там относно строителните материали, влагани в Лот 2 "Стара Загора - Нова Загора" на автомагистрала "Тракия". Лазар Лазаров, член на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" заяви, че не е изненадан от резултатите от изпитванията на пробите, тъй като по време на строително-монтажните работи съгласно договора представител на възложителя стриктно е следял и е получавал ясни доказателства, че вложените материали отговарят на изискванията на техническата спецификация. Според него тази проверка за пореден път доказва, че магистралите, които се строят в момента, са най-проверяваните по отношение на техническите параметри и се строят качествено и съобразно изискванията. По тази причина АПИ няма никакви притеснения по отношение на бъдещата експлоатация на съоръжението. |
Още по темата: | общо новини по темата: 662 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/111 ] следващата страница |