Глобиха 8 таксиметрови фирми в Пловдив - били прекалено евтини! | ||||||
| ||||||
Производството установи, че ответните дружества предлагат от февруари 2011 г. промоционална тарифа за превоз на пътници от точка до точка. Част от тях предлагат фиксирана максимална цена на превоза от 3 лв., а други отстъпка от таксата над 5 лв. - най-често 20%. КЗК счита, че определянето на "таван" и отстъпка от крайната цена на превоза противоречат на нормативните изисквания и поставят в неравностойно положение останалите превозвачи на пазара, които стриктно съблюдават правилата за формиране и определяне на цената на таксиметровата услуга. С определянето на таван ответните дружества си осигуряват по непозволен начин пазарно предимство пред своите конкуренти, което води до изкривяване на търсенето и пренасочване на потребителите към техните услугите, което противоречи на добросъвестната търговска практика. От друга страна, търсенето на различни начини и възможности за определяне на крайната цена на таксиметровата услуга противоречи на предвидените нормативни изисквания за определяне на таксата - на база показанията на таксиметровия апарат, цените на един километър (дневна/нощна), престоя и първоначалната такса. Законодателят е предвидил възможност за предлагане на т. нар. договорена отстъпка, но при съблюдаването на определен ред за осчетоводяването й. Ответните дружества не са предоставили доказателства, че са спазили този ред. При определяне на санкциите Комисията е взела под внимание тежестта на нарушението, продължителността му до момента от 11 месеца и икономическото състояние на ответните дружества. |