Вашето име  
 Вашият e-mail адрес  
 Име на получателя  
 E-mail на получателя  
БЕС скочи на зам.-кмета Държиков заради градския транспорт
Автор: Екип Plovdiv24.bg 12:42 / 29.02.2012Коментари ()3524
© Plovdiv24.bg
Представяме ви позицията на Бизнес експертния съвет - Пловдив относно предложението на инж. Александър Държиков - зам.-кмет на община Пловдив, за приемане на "Механизъм за разпределение на средствата за субсидии, изплащани от Община Пловдив за покриване загубите на фирмите, извършващи вътрешноградски превоз на територията на общината и компенсиране на намалените приходи от прилагане на цени за пътуване по автомобилния транспорт в община Пловдив".

Уважаеми госпожи и господа, масовият градски транспорт е едно от големите предизвикателства пред новото кметско ръководство и сериозен проблем за решаване от община Пловдив. Добре организираният и ситуиран транспорт решава редица наболели за Пловдив проблеми като:

- Опазване качеството на атмосферния въздух;
- Проблемите с трафика;
- Проблемите с паркирането.

Затова очакванията на всички ни е той да отговаря на няколко важни критерия:

- Сигурност и комфорт, преди всичко;
- Високо качество на предлаганата услуга;
- Достъпност на цената за масовия потребител;
- Ритмичност.

Бизнес Експертен Съвет - Пловдив се запозна с предложението, което предстои да бъде обсъдено и прието на заседанието на Общински съвет - Пловдив на 01.03.2012 г., и констатира следното:

1. Комисията по чл. 8 от Наредба 2 на Министерството на транспорта, председателствана от зам.-кмета Александър Държиков, предлага приемането на нов механизъм, който "да отчита равнището на показателите, съгл. чл. 12, ал. 2 от Наредба № 3 на Министерството на финансите ". Така тя се занимава с финансови въпроси, което не е от нейната компетенция и никой не я е оторизирал да го прави. Не е ясно дали компетенциите на лицата, членове на комисия, занимаваща се с проблемите на транспорта, отговарят на нужните условия и могат да взимат решения, касаещи нормативната база на Министерството на финансите.

2. Спазени са част от изискванията на чл. 12, ал. 2 от Наредба № 3 на Министерството на финансите, касаещи пътниковместимостта и екологосъобразността. Но подходът по отношение на коефициентите, отчитащи реализираната загуба за км. пробег, липсва. 

3. В преамбюла на предложението е казано, че очакваните резултати от приемането на проекта за механизма " са в посока на подобряването на качеството на превозите и комфортно пътуване по линиите на масовия градски транспорт на територията на община Пловдив". В същото време, критерии, отчитащи качеството на услугата, липсват в предложението. С предложения механизъм се затвърждава досега действащата схема за уравниловка между превозвачите, стимулира се посредствеността и експлоатацията на морално и физически остарял парк.

Бизнес Експертен Съвет - Пловдив, отчитайки преди всичко обществения интерес, възразява срещу подобен подход. Според нас е нужно да се направят следните корекции:

1. По отношение на качеството на услугата масов обществен транспорт, да се отчита състоянието на автопарка като чрез съответните коефициенти финансово се стимулират превозвачите, въвели в експлоатация по-нови автобуси.

2. Да се въведе пропорционално покриване на загубите на транспортните оператори въз основа на данни от аналитичното им счетоводство.

3. Да се стимулират превозвачите, въвели автобуси, оборудвани с работещи климатични инсталации, за периода 15 май-15 октомври.

Изводите, които могат да се направят от предложения механизъм, навеждат на мисълта, че е преследван не обществения интерес, каквито са разбиранията на Бизнес Експертен Съвет - Пловдив, а индивидуални интереси, свързани с обкръжението на ресорния зам.-кмет.



Още по темата: общо новини по темата: 108
25.09.2013 »
19.08.2013 »
12.08.2013 »
22.07.2013 »
26.03.2013 »
05.02.2013 »
предишна страница [ 1/18 ] следващата страница

Още новини от Новини от Пловдив:

https://www.plovdiv24.bg/novini/plovdiv/BES-skochi-na-zam-kmeta-Durzhikov-zaradi-gradskiya-transport-332970
Copyright © Plovdiv24.bg. Всички права запазени.