Вижте от какви нередности се жалват пловдивските потребители пред КЗП | ||||||
| ||||||
За последния месец на 2012 година са извършени общо 431 проверки, като по-голямата част от тях са по Закона за защита на потребителите, а по Закона за туризма са извършени 121 проверки. Проверени са 69 туристически обекта, сред които попадат заведенията за хранене и развлечение, средствата за подслон и местата за настаняване. Най-честите нарушения са свързани с рекламните надписи, туристическите регистри, информацията в табелата за работното време и обявяването на цените и грамажите в менютата. Все още има обекти, които си позволяват да работят без удостоверение за категоризация или липса на открита процедура по категоризация на обекта, каза Димитрова. Тя уточни, че по тази причина са издадени няколко заповеди за затваряне на туристически обекти. Две от тях са за обекти на територията на град Пловдив, предстои затварянето на обект в Граф Игнатиево. Нередовни обекти без необходимото удостоверение има в областите Кърджали и Смолян, където също са предприети необходимите законови мерки. През изминалия месец в КЗП Пловдив са постъпили общо 175 жалби и сигнали от потребители. Жалбите са 150, а сигналите - 25. 60 % от жалбите са удовлетворени, а тези, които са от компетенцията на други органи, са препратени в срок до съответните институции. 5% от проверките, извършени по жалби и сигнали, са приключили с актове за открити нарушения. Продължава тенденцията потребителите да търсят предимно съдействие при проблеми със закупена бяла и черна техника и услуги, предоставяни от мобилните оператори. Източник: радио "Фокус" |