Вашето име  
 Вашият e-mail адрес  
 Име на получателя  
 E-mail на получателя  
Подобряват работата на туристическите информационни центрове
Автор: Екип Plovdiv24.bg 16:23 / 11.02.2014Коментари ()2075
©
Днес в Пловдив се проведе кръгла маса по проблемите и оптимизирането на дейността на туристическите информационни центрове (ТИЦ). Целта на кампанията е да се съберат препоръки и идеи за допълване на общата концепция за статута и функционирането на ТИЦ. Тe ще бъдат обобщени в Наръчник за дейността на ТИЦ.

В дискусията "Туристическите информационни центрове - усмихнатото лице на дестинацията" се включиха представители на Министерство на икономиката и енергетиката (МИЕ) и местната власт, служители на ТИЦ, образователни и културни институции, заинтересовани от работата и функционирането на ТИЦ. 
 
Ръководителят на проект "Създаване на мрежа от туристически информационни центрове (ТИЦ), функционираща въз основа на единни стандарти" Мария Иванова разясни:

"В момента в Закона за туризма ТИЦ е мястото, на което се предоставя информация. Това не е достатъчно. Необходим е правен механизъм за подпомагането им. Чрез ТИЦ МИЕ и общините могат да изпълняват законната си функция - националната туристическа реклама. Тази функция е и право, и задължение", допълни Иванова.

"Целим подобряване на информационното обслужване на туристите и маркетинга на туристическите дестинации в България. Конкретната задача на проекта е създаване на предпоставки за формирането на ефективното функциониране на национална мрежа от туристически информационни центрове", обобщи Иванова. 

Проф. Николина Попова - експерт на Обединение "ТИЦ", представи резултати от актуалното преброяване на ТИЦ, според което работещите центрове в България са 91.

Направеното проучване сочи, че 70% са общинска собственост - ситуация, сходна с тази в Англия и Франция. Сред останалите ТИЦ 14% се стопанисват от НПО, 11% - от природните и национални паркове, а едва 5% са частни. Центровете имат средно по 2 души персонал. Някои информационни бюра разчитат и на доброволчески труд.

Миналата година близо 797 000 души са посетили центровете. Голяма част от ТИЦ са разположени в центъра на населените места и това ги прави удобно и предпочитано място за туристите. 

"ТИЦ трябва да използват високи технологии, за да отговорят на изискванията на съвременния потребител", допълни проф. Попова.

Участниците в дискусията се съгласиха, че освен информационна, ТИЦ има и ред други функции - търговска, рекламна и промоционална, образователна, разработка на туристически продукти и подкрепа на местния туристически бизнес. Основната задача е да се работи за повече туристи, по-дълъг престой и увеличаване на приходите. Приоритет е сътрудничеството с местния бизнес и общността за развитие на дестинацията. 

Същевременно нормативната база отделя малко внимание на "входната врата" на дестинацията, както наричат туристическите центрове в чужбина. В отговор на този дефицит Обединението разработва Концепция за статута, организацията, дейността и формирането на национална мрежа от ТИЦ в България. 

Дискусиите са под патронажа на Министерство на икономиката и енергетиката като директен бенефициент по проект "Създаване на мрежа от туристически информационни центрове (ТИЦ), функционираща въз основа на единни стандарти". Проектът е с продължителност 24 месеца и е на стойност 637 020 лв. се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Регионално развитие" 2007-2013 г. (ОПРР), по Схема за безвъзмездна финансова помощ BG161PO001/3.3-01/2008 "Подкрепа за ефективен национален маркетинг на туристическия продукт и подобряване на информационното обслужване", съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие.


Още новини от Национални новини:

https://www.plovdiv24.bg/novini/Bylgaria/Podobryavat-rabotata-na-turisticheskite-informacionni-centrove-478400
Copyright © Plovdiv24.bg. Всички права запазени.