70% от длъжниците на НАП плащат след напомняне по телефона | ||||||
| ||||||
Срокът за внасяне на дължимия подоходен данък изтече на 30 април. Припомняме, че в НАП Пловдив бяха подадени общо 55 000 годишни данъчни декларации за получени доходи през миналата година. Опитът на Агенцията доказва, че телефонния контакт е ефективен и евтин метод за насърчаване на клиентите да покрият дълговете си към бюджета. Данните от предишни подобни кампании сочат, че след телефонен разговор над 70% от длъжниците внасят задълженията си в уговорения срок. От НАП предупреждават, че невнасянето на дължимия данък върху доходите в 14 дневен срок след позвъняването води до стартиране на процедура за принудително събиране на дълговете. Един от най-често използваните способи за събиране на неплатен данък върху доходите е налагането на запор върху заплатата на длъжника. Ако обаче в двуседмичния срок след позвъняването постъпи плащане или длъжникът даде обезпечение, към запор няма да се пристъпва, гарантират от НАП. До края на година ще се проведат общо 17 информационни телефонни кампании. Целта им ще бъде да стимулират доброволното изпълнение на просрочени задължения на общо 64 000 физически и юридически лица от всички териториални дирекции на НАП. |