Вашето име  
 Вашият e-mail адрес  
 Име на получателя  
 E-mail на получателя  
Студенти от Техническия университет симулират авиокатастрофи
Автор: Екип Plovdiv24.bg 11:02 / 31.07.2014Коментари ()1932
© Plovdiv24.bg
Бивши и настоящи студенти от
ТУ - София, филиал Пловдив:
виж още
Намерете бивши съученици, състуденти, колеги и стари приятели! Регистрирайте се или влезте в профила си.
Студентите от специалността "Авиационна техника и технологии" задължително и многократно отработват на упражнения авиокатастрофи и анализират причините за тях, казва доц. д-р Димо Зафиров от Пловдивския филиал на Техническия университет. 

За симулацията се използват специални софтуерни програми, които създават обстановка, близка до реалността. Разбира се ние симулираме онези самолетни катастрофи, за които вече има пълна информация, обяснява доц. Зафиров. 

Сегашните авиокатастрофи ще бъдат "качени" на студентските компютри едва след няколко години, прогнозира той. 

"Като инженери ние знаем, че няма идеален самолет, но това не пречи да опитваме да го проектираме,", коментира доц. Зафиров. 

Понятието "човешка грешка" при авиокатастрофите най-често се свързва с пилотите, но хората, които проектират самолети и хората, които ги поддържат, също грешат, обяснява преподавателят по авиостроене. Един класически пример на проектантска грешка е т.нар. "умората на материала", заради която има катастрофи на доста самолети. 

Бъдещите авиостроители научават още от студентската скамейка, че трябва да залагат на изпитани решения и принципи, като например минимум двойно подсигуряване на най-важните механизми и уреди на самолета. 

"Това че един инженер има диплома все още е само начало, в производството и поддръжката на самолетите има високи фирмени стандарти, на които завършващите при нас ще продължават да се учат", обяснява доц. Димо Зафиров. 

Едва тогава те ще имат право да произвеждат или обслужват определен тип самолет. 

Самолетостроителите, които завършват в Пловдивския филиал на Техническия университет, са обучени още как да елиминират грешки при производството и летенето. Все по-често те залагат на автоматизация на управлението на самолета, както и на многостепенен контрол при производството и поддръжката на самолетите. 

Роботизацията на самолетите е перспективата, над която работим и в момента, обяснява доц. Зафиров. Той е убеден, че следващите 10 години аероботите ще започнат да изместват летците и обучава студентите си и на принципите на аероботиката.

В самолетите от гражданската авиация няма парашути за пилотите и пътниците. Няма и катапулти. Защо? 

Доц. д-р Димо Зафиров: 

"Основната причина е в това, че катапултите биха оскъпили безкрайно много всеки полет. Да не говорим, че за катапултиране се изискват тренировки, а и претоварването на организма при изстрелване с катапулт е опасно за всеки обикновен човек. Да, във военната авация има катапулти, които могат да спасят пилота. Логиката е, че по време на война има пилотите са най-ценния капитал на авиацията. Така че всяка армия си пази първо пилотите и едва след това - самолетите. Колкото за парашутите - при катастрофа на граждански самолет за тях няма време, те просто ще бъдат безполезни".


Още новини от Новини от Пловдив:

https://www.plovdiv24.bg/novini/plovdiv/Studenti-ot-Tehnicheskiya-universitet-simulirat-aviokatastrofi-506655
Copyright © Plovdiv24.bg. Всички права запазени.