Пловдив и регионът се очертават като новата туристическа дестинация на България | ||||||
| ||||||
“Учудващо е, че толкова дълго време България и големите туристически центрове не са реализирали по-амбициозна стратегия за привличане на туристи. Страната ни е напълно конкурентноспособна спрямо останалите големи туристически дестинации в Европа и управлението както на държавно, така и на местно ниво трябва да реализира нашите уникални дадености. Добър сигнал за стартирането на активна държавна политика в тази посока е създаването на Министерство на културата и туризма, както и стартирането на програми за презентация на българския туризъм.”, това сподели д-р Чомаков след завръщането си от германската столица. На тазгодишната туристическа борса в Берлин България бе представена от Министъра на културата и туризма, зам.-министри в МКТ, Директора на Агенцията по туризъм и др., а не само от частни туроператори. По време на работните разговори с големите туроператорски фирми, както и пред Академия “Европа”, пред която пловдивският кмет имаше доклад и последваща дискусия за Пловдив като дестинация, стана ясно, че в момента за широкия кръг туристи представляват особен интерес историческия, културния, археологическия и екотуризма. България би спечелила от развитие на атрактивни форми за привличане на туристи като представим уникалните специфики от бита и културата, националната ни кухня, природните забележителности, археологията и историческите забележителности. “Ако Пловдив, близките на града ни села и съседните курорти (планински, балнеолечебни) и културно-исторически забележителности се обединят в общ туристически пакет, бихме могли да предложим алтернатива на морските курорти преди всичко с разнообразието и атрактивността на предлаганите услуги, още повече, че нашият регион вече е подготвен сериозно със съвременна материална база и сравнително модерна инфраструктура.”, сподели д-р Чомаков като препоръка към местните бизнес и институции, свързани с туризма. |