Вашето име  
 Вашият e-mail адрес  
 Име на получателя  
 E-mail на получателя  
Слаба реклама удря туризма ни
Автор: Екип Plovdiv24.bg 14:12 / 14.08.2015Коментари ()2898
© Impact Press Group
Два фактора са довели до спада на приходите в туристическия бранш - липсата на реклама и ниските цени на услугите. Това стана ясно от коментари на председателя на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти Байко Байков и на Боян Павлов от Института за анализи и оценки в туризма. Преди дни Националният статистически институт излезе с данни, според които през първият месец на летния сезон - юни, броят на нощувките се е свил с 15%, а приходите - с 12% на годишна база, пише "Труд".

Байко Байков подчерта, че за първото полугодие туристите в България са били с 280 хил. души по-малко, като отливът на чужденци е от почти всички пазари. "В числа спрямо 2013 г. при Германия има спад от 13%, при Гърция - 35%, а за Великобритания е 20%", обобщи Байков.

По думите му липсва какъвто и да било маркетинг и реклама към крайни клиенти, както и стимулиращи мерки в пазари като Германия, Великобритания, Швеция, Италия, Испания, Франция, Сърбия, Гърция и Македония.

"Това е абсолютно необяснимо и е основната причина, вместо да компенсираме спада при източните пазари чрез тези, да реализираме спад и на тези", каза Байков. България като туристическа дестинация не съществува в Google, като маркетингова кампания не съществува в Youtube, има символично присъствие в социалните медии, добави той.

Според Боян Павлов основна причина за спада на приходите е 20% по-ниската цена на услугите, на каквато повечето хотелиери заложиха в началото на сезона. 

"Това, че всички намалиха цените, естествено води до ниски приходи, независимо от заетостта на базата", каза анализаторът. Сред причините за кризата в туристическия бранш Павлов посочи и отлива на руски туристи. Според данните на института до края на годината руснаците ще бъдат с около 150 хил. души по-малко в сравнение с миналата година.

По отношение на българските туристи очакванията на Павлов са през август 80 хил. българи да отидат на почивка в Гърция, а 110 хил. гърци да влязат в България. Турция остава най-популярната дестинация за българите със 120 хил. души, пътуващи за курортите на Средиземно море.



Още новини от Национални новини:

https://www.plovdiv24.bg/novini/Bylgaria/Slaba-reklama-udrya-turizma-ni-576679
Copyright © Plovdiv24.bg. Всички права запазени.