Каназирева настоява да се спре строежът на велоалеята на бул. "Мария Луиза" | ||||||
| ||||||
До този момент подписката е подкрепена от над 400 пловдивчани, които настояват кметът Иван Тотев да спре изграждането на велоалеята, защото тя пречи на движението на натоварения булевард, създава предпоставки за пътно-транспортни произшествия и отнема места за паркиране. Гражданите считат, че общината трябва да преразгледа проекта за велоалеите в частта бул. "Кн. Мария Луиза", като се консултира с експерти и данамери друг вариант, който да отговаря на обществения интерес и на параметрите, приети в нормативните актове. В подписката са посочени следните мотиви: - С изграждането на велоалеята на южното платно за движение остават само две ленти вместо три, които шофьорите ползваха досега. По същия начин се намалява и отсрещното платно, въпреки че трафикът на този булевард е интензивен в двете посоки. - Решението води до унищожаване на изградената инфраструктура - джобове за паркиране. От третата лента се отнемат 1,85 м, а за успоредно паркиране са необходими още между 2 и 2,50м. На практика ще има много по-малко места за спиране, които и сега са недостатъчни. При паркирането колите неизбежно ще навлизат във втора лента, с което ще се създават предпоставки за пътно-транспортни произшествия. За последните 10 дни вече имаше 4 конфликтни ситуации и един инцидент между автобус и лек автомобил. "Напомняме Ви, че на бул. "Кн. Мария Луиза" има многоетажни жилищни блокове и десетки търговски обекти и офиси. С погрешното решение за прокарване на велоалеите по булеварда се нарушават интересите на бизнеса и на гражданите, които имат нужда от спокоен трафик и места за паркиране", напомнят на кмета протестиращите. Те настояват да бъдат възстановена асфалтовата настилка и джобовете за паркиране, унищоженипри строителството на велоалеята. Гражданите очакват кметът да ги покани на среща и да изслуша техните аргументи. Екипът на "Съюз за Пловдив" категорично застава зад исканията на пловдивчани, защоторешението е абсурдно и ще създаде хаос в движението, коментира Каназирева. Проектът за 48 км велоалеи е правен "на коляно", без компетентното становище на експерти и вероятно с единствената цел - да се усвоят 14-те млн. лева, предоставени на Пловдив от Европейския съюз катобезвъзмездна помощ. Затова са допуснати безброй грешки - унищожават се тротоари, тревни площи, дървета, проличават нефункционалност и противоречия с интересите на пешеходци, на дребния и средния бизнес, подчертава Каназирева. Според експертите, които консултират екипа на "Съюз за Пловдив", проектът за изграждане на велоалеите в Пловдив противоречи на Наредба № 2 за планиране и проектиране на комуникационно-транспортните системи на урбанизираните територии. Специалистите посочват, че с отнемането на едната лента останалите две нямат достатъчна ширина, която се изисква по наредбата, за да се осигури безопасно движение и избягване на задръстване. Опасност за участниците в движението и за велосипедисти се създава при отваряне на врата на паркирал надлъжно автомобил. Паркирането ще е невъзможно, без да се възпрепятства движението в едната лента. Две ленти в посока "Изгрев" са недостатъчни, за да поемат потока автомобили. "Надявам се този път кметът да обърне внимание на проблема, за който го сезират пловдивчани, а не да се крие", коментира Дани Каназирева. Освен драстичното стесняване на бул. "Мария Луиза" подобно унищожаване на пътната инфраструктура се извършва чрез строеж на велоалеи и на бул. "Христо Ботев" в посока Коматевския възел, и на бул."Никола Вапцаров" в район "Южен". Част от жителите на големите блокове по бул. "Н.Вапцаров" дори ще останат с отрязан достъп до собствените си гаражи, защото алеята минава точно пред тях. Ощетени ще бъдат и собствениците на търговски обекти там. |
Още по темата: | общо новини по темата: 144 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/24 ] следващата страница |