© Plovdiv24.bg | | "Градски транспорт" вече не е несъстоятелно предприятие, правят се инвестиции, редовно се изплащат заплатите, дори вече печели достатъчно, за да покрие разходите си. В състояние сме да обслужваме наследените от предишното дружество, еднолична собственост на общината, задължения", каза мажоритарният собственик Ангел Батаклиев на пресконференция днес.
Той припомни, че когато фирмата "Транс сити" е станала собственик на превозваческото дружество, то вече е било с възбранени активи и блокирани банкови сметки по молба на един от кредиторите му, след което сагата продължила с обявяването му на 28 февруари т.г. в несъстоятелност. Възползвайки се от възможности, предоставени от Гражданско-процесуалния кодекс, дружеството е поискало от Върховния касационен съд отмяна на влязло в сила съдебно решение, което се случи на 11 ноември и в момента нещата са върнати за ново разглеждане от нов състав на Окръжния съд. "Оттук нататък, ако последват адекватни действия и от страна на кредиторите, можем да докажем, че това предприятие наистина не е несъстоятелно", убеден е Батаклиев. С най-големия кредитор - Агенцията за държавни вземания, са разработили погасителен план за разсрочено изплащане на задълженията. Със същото предложение мажоритарният собственик се е обърнал и към шефа на фирма "Векта" Петър Никленов, на която според фактури дружеството дължи 670 хиляди лева. "Оказа се, че Никленов има претенции за лихви, за пропуснати ползи, само адвокатските хонорари, които настоява също да му изплатим, са 200 хиляди", обясни Батаклиев. В момента Никленов водел друго дело във ВКС, след чието приключване щяло да се установи окончателният размер на неговата претенция. Тогава вече можело съдия-изпълнител да пристъпи към разпореждане с част от активите на дружеството, за да бъде удовлетворен Никленов.
Според Батаклиев "Градски транспорт" е бил умишлено източван години наред. "Не може иначе частните превозвачески фирми да процъфтяват, а общинската да бъде доведена до дъното", предполага той. |