© Plovdiv24.bg | | Пловдив вече има своя стратегия и план за развитие на туризма | От досегашната си твърде срамежлива, стеснителна и самоподценяваще се визия по отношение на туристическото си развитие Пловдив трябва да излезе чрез приетата днес от общинските съветници стратегия и план за развитие на туризма в общината за периода от 2009-2013 година. Целта е той да стане туристически център в който посетителите да станат съпричастни с културните паметници на европейската цивилизация. Културният, бизнес, спортният, историческият и виненият туризъм са сред акцентите на приетия документ.
"Радвам се, че разработваната от доста време стратегия, дело на най-добрите специалисти в бранша, е вече факт. Тя дава огромния шанс на Пловдив да се превърне в сериозна туристическа дестинация. Сега туристическите посещения в града ни са обикновено транзитни. Идва автобусът, изсипва туристите в Стария град, те разглеждат няколко къщи, правят си снимка пред Амфитеатъра и заминават към София или към морето. Целта ни е не само да привличаме повече туристи, а тези туристи да останат тук поне за няколко дни. Тоест - да спят в нашите хотели, да пазаруват в нашите магазини, да посещават нашите забележителности", каза кметът Славчо Атанасов пред Plovdiv24.bg. Според него за няколко часа не може да се разгледат всички забележителности на Пловдив. За това е създадена стратегията - за да не се работи на парче и наизуст, а да се работи с генерални цели и перспективи за развитието на града. |