Шефът на НКЖИ обясни как ще стане пробивът под Централна гара в Пловдив | ||||||
| ||||||
Не е възможно спиране на обществената поръчка и няма да бъде спряна заради промененото намерение за запазване на пътната връзка на мястото на сегашния Бетонен мост. "Знаете, че изграждането на едно съоръжение и проектирането е двустъпално или тристъпално в етап проектиране. На идеен проект няма как да вземем разрешение за строеж, така че предстои техническо проектиране" - каза Папукчийски. Решението за прилагане на закрит способ е, за да не се засяга трафикът в участъка на бул. "Христо Ботев" и прилежащите съоръжения, които на на общинската пътна инфраструктура. Открит способ ще се ползва само в рамките на района на гарата, уточни ген. директор на НКЖИ. На въпрос какво ще се случи с подземната инфраструктура - магистрален водопровод и колектор, инж. Папукчийски отговори: "Всяко едно нещо от подземната комуникация също предстои на преработка при изпълнение на съответните проекти". Пробивът под централна жп гара трябва да бъде напълно завършен до 2023 г. В този срок трябва да бъдат изградени наново дори коловозите на гарата, перони и перонните покрития. Единственият участник в обществената поръчка за изграждане на подземната връзка е посочил цена с 9.2 милиона повече от индикативната стойност. В момента НКЖИ като бенефициент за изпълнението на проекта търси решение на този въпрос. "Търсим паричен поток, дали ще бъдат от дружеството, дали ще бъде преразпределяне в самата оперативна програма, това е предмет вече на наше решение, след като направим анализ на другите процедури, които са проведени и дали има остатък от финансовия ресурс по оперативната програма. Знаете, обектът се финансира по механизма "Свързана Европа". Така че ние все още сме във въпрос откъде ще пренасочим средства", обясни Папукчийски. |
Още по темата: | общо новини по темата: 346 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/58 ] следващата страница |