ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Въведоха нови противоепидемични мерки в зимните ни курорти! | ||||||
| ||||||
Министерството на туризма проучи добрите практики на водещите в Европа ски курорти и ги адаптира към българските условия, за да се гарантират на туристите здраве, сигурност и безопасност при пребиваването им у нас. В резултат разработихме пакет от мерки за зимен сезон 2020/2021, които следва да бъдат спазвани задължително от всички - обекти, компании, организации и лица, предлагащи туристически услуги. Време е за здравна дипломация, това заяви вицепремиерът и министър на туризма Марияна Николова на работна среща с мениджъри на зимните курорти, кметове и областни управители. В дискусията участва и главният държавен здравен инспектор доц. д-р Ангел Кунчев. Пакетът е съгласуван с министерството на здравеопазването и е публикуван на сайта на министерството на туризма. При необходимост мерките ще бъдат променяни или допълвани в зависимост от епидемичната обстановка, стана ясно от думите не вицепремиера, която призова всички в сектора да са гъвкави и инициативни. Мерките обхващат дейността на кабинковите въжени линии, седалковите лифтове и влекове. Туристите задължително трябва да покриват носа и устата си с маска или друго предпазно средство при престой в кабината и на лифт станциите. Броят на пътуващите в закритите лифтови съоръжения може да бъде ограничаван по преценка на оператора. Кабините се дезинфекцират по график. В ски гардеробите също е въведена специална организация за дистанция и дезинфекция, а в ски училищата групите ще са до 10 души. Заведенията в ски зоните още по-строго ще спазват приетите указания за функционирането им в условия на пандемия от COVID-19. "Убедена съм, че с общи усилия и спазвайки указанията на Националния оперативен щаб, ще успеем да овладеем тенденцията за нарастваща опасност от вируса. Контролните органи ще бъдат напълно безкомпромисни при установяване на нарушения на правилата. Така ще защитим Зеления печат, който България получи от Световния съвет по туризъм като безопасна и сигурна дестинация. Българските курорти вече натрупаха опит в осигуряването на безопасни условия за гостите си през лятото и трябва да продължат тази практика. Благодарение на общите ни мерки в летните ни курорти нямаше нито един потвърден случай на заболял с коронавирус в местата за настаняване. Нашата цел е тази положителна тенденция да се надгради и за зимните дестинации, посочи още вицепремиерът. Като вицепремиер и министър на туризма няма да допусна компромис, който да сложи петно върху дестинация България, както и върху целия туристически бранш, подчерта вицепремиерът и призова да се спазват трите Д – дистанция, дезинфекция и дисциплина". От думите й стана ясно, че контролът ще започне преди официалното откриване на зимния сезон. Според доц. Кунчев туризмът е една от двете системи заедно с образованието, които се справиха добре с ковид ситуацията. "Местата за настаняване реагираха успешно. Обстановката обаче е динамична и ние до голяма степен зависим от нея. Практиката показа, че мерките работят. Няма нищо по-добро от това да отидеш в планината и да спортуваш, но всеки трябва да спазва изискванията. Благодаря за всичко, което правите, защото то е много. Готовността на зимните курорти ще е много по-голяма, отколкото на летните", каза още той. Браншът и местната власт приветстваха и подкрепиха единните мерки на Министерството на туризма, като изразиха готовност да ги надграждат. Редица кметове предложиха допълнителни мероприятия за защита, за да могат туристите да са по-информирани за ситуацията. Те поискаха и единна рекламна кампания за зимата, както и финансови облекчения за туристите, идващи у нас с PCR тест. Представителите на местната власт са готови да съдействат и за по-ефективната работа на медицинските екипи, които да са на място в курортите. Представителите на курортите Боровец и Пампорово изтъкнаха положителния си опит от лятото и отчетоха, че няма нито един заболял на тяхна територия след взетите стриктни мерки. Работи се за намаляване струпването на посетители. Разработена е също онлайн билетна система с автомати, която да ограничи контактите. Вицепремиерът Марияна Николова допълни, че министерството е откликнало своевременно на искането на бизнеса да насочи антикризисна реклама както към вътрешния пазар, така и към балканските страни. Факт са 20 телевизионни клипа, изработени с екскурзоводи от страната за българските телевизии и социалните мрежи в балканските страни. Предстои да излезе национален имиджов клип за България, кадрите за който бяха предоставени безвъзмездно от ски курортите ни, допълни тя. |
Още по темата: | общо новини по темата: 17085 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/2848 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Синоптик: До минус 19 градуса този уикенд, ще натрупа сняг
13:04 / 21.11.2024
Предупредиха лошо собственика на лъскав черен "Мерцедес" в Пловдив
14:24 / 20.11.2024
Елитът на България се събра в НДК, Марта Вачкова с нов кавалер
08:35 / 21.11.2024
Жената, заснела трагедията: Виждаше се оголеният череп на Гунди
10:58 / 21.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета