ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Румяна Толова: Компенсациите за превозвачите ще бъдат в защита на обществения интерес, а не за няколко частни фирми
Автор: Екип Plovdiv24.bg 21:07 / 10.09.2021Коментари (3)4807
©
"Решението ни за компенсации на превозвачите ще бъде в защита на обществения интерес, а не на няколко частни фирми", това каза в интервю за Дарик Румяна Толова - общински съветник от коалиция "Кауза Пловдив".

-Как може да се спре това ежегодно "извиване на ръце“ от страна на транспортните фирми, защото всички знаем, че Пловдив не може да остане без градски автобуси и тази сага с ежегодните финансови претенции на превозвачите продължава години наред?

-Всички знаем какви са проблемите с градския транспорт в Пловдив. Ние, като общински съветници, постоянно, в нашите приемни дни, имаме оплаквания за нередовното разписание, за грубото и арогантно отношение от страна на шофьорите и кондукторите, за това че хората чакат по 20-30 мин. на спирките дори и в студено време и това е изключително голям проблем. Преди всичко искам да кажа, че "Кауза Пловдив“ ще вземе решение, което изцяло е в защита на обществения интерес, а не в интерес на няколко частни фирми, като ще вземем предвид и исканията на превозвачите, защото няма фирма, която да работи или да иска да работи на загуба. 2 милиона лева обаче са една изключително голяма сума. Досега толкова голяма компенсация на превозвачите в годините не е била отпускана, поне от времето, откакто аз съм общински съветник и тепърва предстои да се запознаем с предложението, което ще направи кметът Здравко Димитров.

За нас е изключително важно да видим как точно е формирана тази сума, защото разбирате, че няма как в публичното пространство да се каже: "Ето трябва да се отпуснат 2 милиона на превозвачите иначе спират услугата "градски транспорт“ и всички съветници да кажат: "Да, разбира се, ще го подкрепим.“

Много е важно да погледнем анализа за състоянието на градския транспорт към момента за това какво се е случило през изминалата година и дали този период на компенсация обхваща само тази година, т.е. да се разбере какъв е периодът. Аз лично не знам. От медиите разбрах, че ще бъде направено такова предложение. Никой не се е свързал с групата на "Кауза Пловдив“, за да предостави някаква информация. Предполагам и се надявам, че преди сесията, в разумен срок, това ще бъде направено. Трябва да погледнем какви са претенциите на превозвачите. Знаете, че срещата беше единствено и само между общината и превозвачите. Общински съветници на нея не са присъствали. Така че, към момента, ние не сме запознати с параметрите, на база на които е взето това решение да се отпусне компенсация от 2 милиона лева. Това е доста сериозна сума за бюджета на Общината.

-Смятате ли, че трябва да има компенсация от държавата заради Ковид пандемията?

-Разбира се, имало е и предходни години компенсация от държавата. Трябва и в настоящия момент да бъде потърсена такава подкрепа, но пак искам да обърна внимание на следното - независимо дали компенсацията ще бъде от държавата или от общината – това са парите на данъкоплатците, но просто са влезнали под различна форма в различна структура. Даването на пари "на парче“, всеки път, когато някой от превозвачите решава, че ще дойде и както казвате Вие ще "извива ръцете“ на Общината няма да доведе в никакъв случай до решаване на проблемите. Според мен даже още повече може да ги задълбочи. За нас е изключително важно да видим анализа, на база на който можем да направим преценка доколко тези претенции са реални, защото 2 милиона е една сума, казана в медийното пространство, но как е определена сумата да е 2 милиона, а да не е 1,5 милион или 1 милион, или 3 милиона? Всеки един човек, занимаващ се с частен бизнес, когато сключва толкова дългосрочен договор, е редно да го сключи с презумпцията, че финансовата и икономическата обстановка в страната се променят. Нека да бъдем коректни. Да, намалява пътникопотока и самите превозвачи признават, че са намалили драстично качеството на услугата, но също така, преди няколко месеца, цената на горивото беше много по-ниска, а рейсовете се движеха с празнично разписание. Съответно, ако тяхната печалба е намаляла, то до някаква степен и разходите са намалели.

- Може ли градският транспорт да стане общински или вече е късно, защото може би това е голямата грешка, която се случи?

-В момента Пловдив поради липса на Общинско предприятие не може да кандидатства по нито една европрограма за нови автобуси, вкл. и за екологичен транспорт. Това, което направиха други големи градове. Да, наистина. Другите големи градове се вълзползаха от оперативните програми и качеството на градския им транспорт е много добро. Един такъв пример е Бургас. Останах възхитена и от услугите, и от точността на техните автобуси. Никога няма да бъдат закъснели стъпки в тази посока, но те трябва да започнат незабавно. Очаквах и се надявах, че още от началото на мандата ще започне да се работи в посока създаване на общински градски транспорт и се надявам, че до края на този мандат ще видим стъпки в тази посока. Да, това е много трудно и скъпо за Общината. Освен закупуването на автобуси трябва да има база, в която те да бъдат обслужвани. Не смятам, че до 2-3 години ще се случи чудо, но очаквам някой ден Пловдив да има общински градски транспорт и хората да са спокойни и да не се притесняват дали на другия ден ще имат с какво да отидат на работа, защото превозвачите са решили да спрат да работят. Това, което аз мога да гарантирам, е че в конкретния случай, групата на "Кауза Пловдив“ тя ще вземе решение изцяло в защита на обществения интерес.


Още по темата: общо новини по темата: 29
23.11.2022 »
23.11.2022 »
23.11.2022 »
23.11.2022 »
26.05.2022 »
25.05.2022 »
предишна страница [ 1/5 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Вярно ли?? И вие сте тунеядци като тах! Толкова години не можахте да преструктурирате градския транспорт, защото не искате. Така хем не носите отговорност, хем цоцате. Контрол - никакъв!
В сайта ли е проблема или просто са ми спрели коментарите незнайно защо
0
 
 
Абсурдно лошото, безхаберно и корумпирано управление на Пловдив от дълги години насам го съсипаха. Лош градски транспорт, лоша инфраструктура, абсурдно презастрояване, високи данъци и какво ли още не. И видно продължаваме в същия дух.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
България и Войната в Украйна
Ботев в Лига Европа, сезон 2024/2025
Мигрантски натиск към България
Кауза Колежа
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: