Първото ни изпитание - организацията на Рали „Хеброс" 2009 - бе много тежко за нас поради следните фактори:
- Рали „Хеброс" по традиция години наред е страдало от липса на генерален спонсор и навременно осигуряване на финансирането, което се повтори и през 2009 година, - тежнената ситуация, произтичаща от световната икономическа и финансова криза, както и от изборните кампании, усложниха осигуряването на спонсори за състезанието.
- Допълнително напрежение при организирането бе фактът, че голяма част от екипа за първи път изпълняваше трудните и отгорни длъжности като организатори.
- Нежеланието на кмета и общинския съвет на Община Куклен да разреши провеждането на състезанието през тяхна територия.
- Необходимостта с наши сили и средства да поправим един от макадамовите преходи на ралито, именно който е част от споменатата вече Община Куклен.
- Неизпълнение на договорените финансови ангажименти на един от спонсорите, поради което „Пловдив Рейсинг" все още има неразплатени задължения.
В контекста на споменатата тежка ситуация смятаме, че постигнахме едно задоволително ниво на провеждане на състезанието. То имаше своите и положителни, и отрицателни страни.
Към минусите на ралито могат да се отбележат следните фактори:
- Съдействието от страна на местната власт и комуникацията ни с нея бяха незадоволителни.
- Промяната на щаба бе неблагоприятна.
- Слабата работа на пресцентъра.
- Финансовата необезпеченост наложи провеждането на Рали „Хеброс" 2009 в само един състезателен ден; лиши го от празничност и тържественост, която е не само традиция, а и задължителен елемент на рали от подобен ранг; липсата на т.н. супер специален етап, който е кулминационна точка на зрителския и медиен интерес.
Рали „Хеброс" 2009 имаше и своите плюсове, част които са:
- Оценката, изготвена от наблюдателя на ФИА, бе по-добра от предходната 2008 година независимо от скъсения вариант на състезанието.
- В маршрута бяха вкарани някои нововъведения, най-голямото от които бе чисто нов специален етап.
- Въпреки скъсяването на ралито до един състезателен ден, завършилите екипажи получиха своя пълен набор от точки както за Българския рали шампионат, така и за Източноевропейската купа на ФИА.
- Получените заявки от четири различни държави /без да броим България/, както и явяването на екипажи, представящи три от тях, върна международния статут, с който състезанието е известно.
- Всички срокове за материалите и документите на ралито бяха стриктно спазени.
- Повишеното качество и подобрената визия на цялата документация бе очевидна.
- Интернет страницата бе своевременно актуализирана преди и по време на състезанието, което я направи основен източник на официална информация за Рали „Хеброс" 2009.
Веднага след Рали „Хеброс" 2009 започна усилена подготовка за изданието през 2010 година - бяха анализирани пропуските от предходното състезание; бяха проучени множество трасета, в следствие на което се изготвиха цялостно няколко варианта за маршрут; поддържа се постоянен контакт с отбори, потенциални участници в ралито; към този момент са подготвени необходимите документи, планове и разчети.
Към момента усилията на „Пловдив Рейсинг" да осигури генерален спонсор и финансиране на състезанието са неуспешни поради задълбочаващата се финансова криза в България, която е причина традиционни и потенциални спонсори да се въздържат от финансова подкрепа за тази година. Можем да отчетем и следните неблагоприятни фактори:
- Рали „България", което през 2010-та за първи път ще бъде кръг от Световния рали шампионат, ще погълне всички средства и усилия на БФАС.
- Кризата оказва влияние не само върху организаторите, но също така и върху състезателите, което значи по-малко участници за Рали „Хеброс" от предходните години.
- Въпреки постоянния контакт с чуждите екипажи, засега „Пловдив Рейсинг" няма нито един положителен отговор от многобройните покани, изпратени до тях.
Анализирайки посочените обстоятелства, „Пловдив Рейсинг" взе тежкото и отговорно решение своевременно да се откаже от организирането на Рали „Хеброс" 2010!
Уважаеми г-н Янакиев, Споделяме разочарованието, което това наше решение ще донесе на Вас и на многобройните любители на спорта. Обективно погледнато, решението на Пловдив Рейсинг", което е изрично съгласувано с председателя на СБА-Пловдив и с областния управител на Пловдив, е единственото разумно действие. Свеждаме до Ваше знание това наше решение, за да Ви дадем възможност навреме да уведомите ФИА за отмяната на Рали „Хеброс" 2010 без това да носи санкции за БФАС, както и да не натоварваме федерацията с разхода по заплащане таксата на Рали „Хеброс" 2010. Въпреки всичко, тежките проблеми и изпитания няма да разколебаят колектива на „Пловдив Рейсинг" и в бъдеще ще продължим да следваме набелязаните си цели - да работим за развитието и масовизирането на автомобилния спорт в България.
С уважение,
За „Пловдив Рейсинг" ГАЛИНА КИРОВА /Председател/
|