Дублиращият канал на Гребната база ще бъде за пловдивчани, а не за нас, това заяви Иван Попов, зам. председател на федерацията по гребане.
Както Plovdiv24.bg вече ви информира преди няколко месеца, от известно време стартира проект за изграждане на дублиращ гребен канал до Гребната база, който ще бъде по-малък и няма да се използва за състезания, а ще е само спомагателен.
"Предстоящите европейски и световни първенства могат да се проведат и без този дублиращ канал. Искаме да го направим, защото самите гонки ще могат да се правят през по-кратък период и така да е по-атрактивно. Дублиращият канал обаче ще се ползва от гребците само при най-големите международни състезания - през останалото време ще бъде отворен за обществено ползване", каза Попов.
"Ако успеем да направим този канал, това ще е уникално в европейски мащаб - само в Беларус има подобно съоръжение. Дублиращият канал ще може да се ползва от пловдивчани за куп водни спортове, водни колела, уейкборд и други. Проблем с този канал има единствено от природозащитниците, които не са доволни, че ще изсичаме дървета. Там обаче няма да строим кооперации или
търговски центрове, а водни площи. Има проблем и с два частни имота. Като цяло забавянето идва от бюрократични процедури, тъй като много от нещата могат да се обжалват в съда и да се забавят", пък разказа зам. кмета
Георги Титюков.
Дублиращият гребен канал, който ще бъде между Гребната база и река Марица е проектиран от Светла Оцетова, която е проектант на гребните канали за олимпиадите в Барселона, Аталанта, Сидни, Атина и Пекин. Каналът ще бъде "скачен съд" с голямата база. При него няма да има тежко строителство и изливане на бетон, а само прокопаване - няма да има бетон по стените на канала, а единствено ще се укрепва и ще се изградят зони за разходка около него. По този начин след приключване на цялата документация, каналът ще може да бъде завършен като строителство за 3-4 месеца. "Реален срок за старт на строителните дейности смятам, че е 2012-а година", каза още Титюков, който обаче заяви, че този срок е много плаващ и зависи от обжалванията в съда.
Самият канал ще може да се ползва и зимата като ледена пързалка. Тогава той ще се източва, като ще се оставя около 20 см. вода. Когато тя замръзне, ще може спокойно да се ползва за пързаляне с кънки без да има опасност от пропукване на леда и пропадане. След завършването на проекта пък температурата в района ще падне с 2-3 градуса, според специалисти.