ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Започнаха национална акция "Гума"
Автор: Екип Plovdiv24.bg 13:12 / 27.09.2010Коментари (5)4959
© Plovdiv24.bg
Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Александър Цветков днес даде старт на акция "Гума". "Съгласно нормативните изисквания дълбочината на протекторния рисунък или грайферът, трябва да бъде не по-малко от 1.6 mm", разясни Александър Цветков.

"Когато гумите не отговарят на тези изисквания спирачният път се увеличава драстично. При мокра или заснежена настилка спирачният път при гума с износен грайфер може да нарасне с 20 %. Например при движение по магистрала с 100 км/ч, при такива условия, спирачният път на един натоварен TIR се увеличава с над 30 м. Много често точно тези загубени метри са причината за сериозни произшествия и жертви на пътя", допълни министърът при началото на акцията.

"Статистиката показва, че през изминалата година всеки пети акт за техническа неизправност е бил съставен за такъв тип нарушение", обясни министър Цветков. Тази статистика за съжаление се запазва и през 2010 г. като 138 превозни средства са били спрени от движение заради разкъсани гуми, допълни той.

Съзнавайки, че превенцията е единственият начин да се противодейства на истинската война, която се разиграва през последните години по нашите пътища, Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията започва акция, в рамките на която ще се проверят гумите на превозните средства над 3,5 тона и автобусите извършващи обществен превоз и превоз за собствена сметка.

"Практиката показва, че когато гумите не отговарят на изискванията са не само предпоставка за пътнотранспортно произшествие, но и причина. Особено опасно е когато "гръмне" гума на товарно превозно средство - то става напълно неуправляемо и може да доведе до инциденти с множество жертви", обясни Александър Цветков.

Износената гума крие и друга опасност - когато тежкотоварните превозни средства се движат с тях те губят странична устойчивост. Заради това те могат лесно да поднесат или да навлязат в платното за насрещно движение.

Това е поредната кампания на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, чиято цел е повишаването на сигурността на превозните средства и гарантиране живота и здравето на гражданите. В рамките на 14 дни акцията ще обхване цялата страна, а инспекторите на Автомобилна администрация ще проверяват гумите на превозните средства над 3,5 тона и автобусите извършващи обществен превоз и превоз за собствена сметка.



Още по темата: общо новини по темата: 4
29.10.2010 »
14.10.2010 »
11.10.2010 »
10.10.2010 »






Зареждане! Моля, изчакайте ...
+1
 
 
Не искам да се заяждам и не съм изчел целия пост,но не виждаш ли разлика между Ф-1 и автобус!Износена гума се пука много по лесно от тази с грайфер,страдал съм от износени гуми и знам от собствен опит!По твоята логика да вземат да пускат автобусите с сликове за през лятото!
+4
 
 
Тия като започнат да говорят глупости и нямат спирачка! Грайфера има отношение към спирането на суха настилка, само дето спирачния път е ПО-МАЛЪК при малък грайфер, а при никакъв спирачния път е НАЙ-КЪС. За който не вярва, да види колите от фармула едно, където на сухо се кара със сликове без грайфер. Когато обаче стане мокро, тогава грайфера по скоро предотвратява аквапланинга но пак зависи от дебелината на водния слой. На практика най-голямо значение има ... кога е произведена гумата. С времето от топлината се променят свойствата на сместа и гумата старее, тогава се влошава сцеплението и т.н. С една дума трябва да се контролира възръстта на гумите на първо място и след това дълбочината на грайфера, обаче ако се изисква гумите да са не повече от 3-5 години, то и грайферите ще са общо взето в нормата. И още нещо, всички съвременни гуми си имиат начин за визуално определяне на износването с т.н. мостчета между грайферите. Те даже са с различна дълбочина в зависимост от това дали гумата ще се кара лятото или зимата, като през зимата естествено трябва да са по дълбоки. Т.е. не е нужно да се мери грайфера в милиметри а просто да се види дали износването е над мостчетата или под тях.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Войната вУкрайна
Зима 2024/2025 г.
Никулден 2024 година
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: