© Plovdiv24.bg | | Бивши и настоящи ученици от СОУ "Константин Величков": | виж още | |
Бивши и настоящи ученици от СОУ "Черноризец Храбър": | виж още | |
Няма как законово в средата на годината да се изчислява наново и да се променя такса смет за пловдивските училища - това е заключението от заседанието на работна група, в която участват заместник-кметът Петя Гогова, директорът на "Местни данъци и такси" Николай Ненков и омбудсманът на Пловдив. Важно е да се знае, че всяка една наредба, приета в началото на годината "по закон" не може да бъде променяна текущо през годината и всички изказвания за такава промяна са нереалистични и популистки, е заключението на комисията.
От м. февруари 2011 г. кметът Славчо Атанасов е разпоредил сформиране на работна група, която да изготви анализ за облагането с такса битови отпадъци в публичните общински имоти, в т. ч. в училищата. Намеренията на кмета са на базата на този анализ да внесе предложение в Общинския съвет за промяна в Наредбата, определяща размера на такса битови отпадъци, с оглед актуализиране на задълженията за такса смет през 2012 г. От изготвения анализ на работната група се установи следното: Съгласно решение на Общински съвет от 01.09.2010 г. имотите на общинските училища са им предоставени за стопанисване и е следвало да се запишат в балансите им. По закон в двумесечен срок директорите на училищата или счетоводителите им са длъжни да подадат декларация за приетите имоти.
От 53 задължени общински училища 7 не са подали такива декларация за деклариране на предоставените им за управление и стопанисване общински имоти. СОУ "Константин Величков" и СОУ "Черноризец Храбър" са две от тях и не биха могли да знаят сумата за такса битови отпадъци, която следва да платят през 2011 г. 13 служители от Дирекция "Местни данъци и такса битови отпадъци и ревизионен контрол" бяха определени за консултиране, обслужване, приемане и обработване на същите декларации.
За 7-те училища, които не са се справили със срока, предоставяме информация за служебните телефони на инспекторите от Дирекция "Местни данъци и такса битови отпадъци и ревизионен контрол", на които ще бъдат консултирани: тел.: 032/276 926, 032/276 913, 032/276 917, 032/276 922, 032/276 921, 032/276 947, 032/276 948 За отговорник е определена г-жа Надежда Райчева на тел. 032/276 903.
Адрес за подаване: ул. "Радецки" 18а Кметът Славчо Атанасов е определил инж. Надежда Христова за съдействие на директорите при въпроси относно актовете за публична общинска собственост (тел. 032/656 463, адрес: пл. "Централен" 1, ет. 9, стая № 3).
Създадената организация за декларациите на имотите на училищата функционира от м. септември 2010 г. |