ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Нова версия: Дупка обърнала автобуса-ковчег, Плевнелиев отрича
Автор: Екип Plovdiv24.bg 12:29 / 17.06.2011Коментари (31)6467
© Plovdiv24.bg
Дупка с дължина 2 педи, ширина 5 пръста и дълбочина 3-4 сантиметра е предизвикала най-вероятно спукването на задната дясна гума на автобуса убиец и трагедията, при която загинаха 8 души в сряда през нощта.

На мястото на инцидента експерт показа, че отклоняването на рейса към мантинелата е започнало точно от пробойната в асфалта. От дупката тръгва черната диря, която продължава над 40 метра.

Ямата се намира по средата между аварийната и дясната лента. Те са разделени от цепнатина с множество по-малки дупки на разстояние около километър. В същата част на платното има и други, които са с разкъртен асфалт и разстояние между парчетата. Възможно е попадането в последната дупка да се е оказало фатално, коментираха разследващи.

"Това не е магистрала, а коларски път! При скорост 100 км/ч на автобус, пълен с пътници и багаж, ударът в ямата е бил сериозен", смята бившият дългогодишен автоинструктор Неделчо Тодоров.

"Шофьорът е спазвал ограничението за скоростта, но самият път не осигурява безопасни условия", коментира той. В тъмното тази дупка нямало как да се види, а магистралата не е осветена.

"Според мен шофьорът не е заспал, а се е постарал да избегне челен сблъсък с колоната на надлеза. Възможно е, като е разбрал, че пука гума, да е натискал плавно спирачките, за да не се преобърне от внезапното сцепление", каза Тодоров.

Той смята, че ако причината за отклоняването на траекторията на рейса е възникнала 100-тина метра преди надлеза, трагедията е щяла да се размине. "Автобусът е можело да мине през мантинелата. В този късен час най-вероятно не е имало движение от отсрещната страна. Щял е да продължи и да спре в канавката от другата страна дори без преобръщане", смята опитният автоинструктор.

Възможно е задната лява гума, за която имаше съмнения, че е срязана умишлено, да е минала през остър метален предмет и това да е причината за преобръщането на автобуса, казаха вчера разследващи. Експертизите на автобуса ковчег в КАТ в Пловдив вероятно ще са готови до края на седмицата.

Заради документ с невярно съдържание вчера транспортният министър Ивайло Московски отне лиценза на "Ентуртранс" за вътрешни и международни превози.

С неверни данни са били справката за финансова стабилности свидетелството за регистрацията на автобуса. По свидетелство автобусът се водел на една фирма, а по регистрация в КАТ - на друга. Масирана проверка на автобусите над 15 г. и пунктовете за годишни технически прегледи започна в Пловдивско. Вчера окръжната прокуратура там повдигна срещу шофьора на автобуса Светослав Димитров за причиняване на смърт по непредпазливост. В момента той е зад решетките за 72 часа. В неделя се очаква магистратите да поискат постоянно задържане под стража.

"Дълбоко се съмнявам, че в пътния участък на магистрала "Тракия", където стана катастрофата, е имало дупка, тъй като съм уверен от поддържащите фирми, че по магистралите и пътищата първи клас няма дупки", каза обаче днес пред журналисти министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев, цитиран от "Фокус".

По думите му, ако случайно е имало такава дупка, то би трябвало експертите да я посочат и да кажат, че това е една от причините за катастрофата.

"Това вече е последното нещо, което чух за магистрала "Тракия". Строихме върху пепел, строихме върху каша, не знам какво още не се случи на тази магистрала. Цялата тази кампания, която се развива в момента за дупките, под ръководството на едни опозиционни партии - тепърва ще се организират стачки, тепърва ще се организират вотове. Аз мисля, че най-доброто е да не политизираме казуса, включително и с дупките", допълни Росен Плевнелиев.

Източник: "24 часа"



Още по темата: общо новини по темата: 119
04.03.2016 »
11.02.2016 »
10.11.2015 »
21.10.2015 »
05.01.2015 »
31.07.2014 »
предишна страница [ 1/20 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Версията минаване през дупка изгнило окачване трошене на окачването и от там спукване на гумата е най реално в случая. Не съм Специалист но отзад са двойни гуми на Автобусите не вярвам рязко да поднесе .
0
 
 
ае не знам аз кой какви опозиционни партии го вълнуват, но помня как лятото като отивах в обратна посока - от Бургас към софия - инастигнах един бус Мерцедес, който си беше оставил предната лява гума - цялата със все джантата, откъртена от главината, в дупка в асвалта, на същата тая магистрала тракия. Малко преди Пловдив в най дясната лента. Буса беше кафяв. Някъде ако има регистър кое произшествие къде е станало сигурно може и да се провери. Така че си е съвсем реално дупка да е причината, особенно нощно време както не се вижда много много..
+2
 
 
Другарю Плевнелиев, Заповядайте някой ден при мен. С удоволствие ще Ви разкарам из хубавите ни пътища. Обещавам Ви , че ще караме само по ПЪРВОЛКАСНИ пътища. Обещавам Ви че ще Ви закарам ЖИВ и ЗДРАВ там където сме стигнали.Но не мога да Ви обещая комфорта на лимузината на президенството, немога, защото другарю ние простосмъртните караме обикновеени коли и работим на стари и що годе добри камиони,но Моля не казвайте че имаме пътища, защото НАЙ-НОВАТА ни магистрала няма качеството на път категория А в Германия да речем.Г-н Плевнелиев, Бай Тошо започна 3 магистрали - Хемус, Тракия и Черно море. Някоя от тях да е завършена? А магистрала Марица? Г-н Плевнелиев, Децата ми ще доживеят ли да се качат от край до край на Хемус (макар и тази магистрала да не ме касае лично) И не на последно място Г-н Министър, Желая ви приятно пътуване и най вече да СТИГНЕТЕ ТАМ, КЪДЕТО СТЕ ТРЪГНАЛИ, ЗАЩОТО НЯКОЙ НЕ МОЖА !!!
0
 
 
В този участък от разклона на царацово до разклона за труд,ако караш в дясната лента ще ти изпадат пломбите.
+4
 
 
Пътувам често,това не е магистрала! Дупките са факт и изобщо не трябва да се стои и да се гледа коя дупка на какво била способна.Магистралата е в окаяно състояние дупки колкото искаш,неравности,вълни (които по време на дъжд са идеални за аквапланинг,който със скорост от 100км/ч може да е с фатален край) ,а да не говорим,че е пълно с кръпки,които са некачествено направени с ръбове или пък по-ниски.Не се знае дали автобуса се е обърнал заради дупка,но съм виждал колеги с автомобили с спукана гума /изкривена джанта ОТ ДУПКА,а не от загряването на гумата заради дългото шофиране (тези случаи са на магистралата не на междуселски път).Чужденците също са изумени(меко казано) от нашите пътища.А Плевнелиев явно изобщо не е в час,много нагло изказване,това наистина си е за оставка!
-2
 
 
Ако тази дупка е способна да обърне автобуса, то не знам колко автомобила на ден трябваше да ги е последвала същата участ. Мислете малко преди да пишете!
0
 
 
Не ми се вярва така да е станало. Дори да се спука една от задните гуми, то това ще започне да "дърпа" автобуса назад и не би предизвикало рязък завой, защото автобусът си остава на колелата все още. Бих се съгласил, ако ставаше дума за спукване на предна гума. Но в случая обявиха, че имало следи от стържене с метал от мястото на задната гума. Според мен нещо в окачването(носещата греда???) на задните гуми е било почти готово за чупене и тръсването в дупката окончателно е предизвикало счупването. Единствено това може да обясни резкия завой наляво. Значи не е била виновна самата дупка, защото носещата задна греда в окачването вече е била негодна, почти счупена. Просто вече е бил дошъл моментът, за нещастие на загиналите, ранените и шофьора. За мен е ясно - този техническо преглед на автобуса е бил пълна имитация на преглед.
0
 
 
Някой тук виждал ли е изобщо автобусна гума? Как точно си я представяте тази работа с дупката широка като един от грайферите на гумата? По-скоро съм склонен да повярвам, че гумата е била стара (или наскоро купена, но рециклирана) и затова се е спукала сред неравностите по пътя. Няма как "релефен път" да е виновен за подобен инцидент, като има релеф по пътя, не ходиш с отдавна негодни гуми. Това го казвам с цялата си отговорност, защото извън България в доста развита държава също ми се е случвало да пътувам междуградско със стар автобус по релефна магистрала (място с идентичен на нашия климат и следователно трудни за поддръжка пътища). Само, че в такива ситуации се кара в ограничението и със сравнително нови гуми.
-2
 
 
Такава дупка не може да обърне автобус, нещо повече, автобуса няма да я усети даже. Дупки с такива размери като описаните са пречка само за детски велосипеди.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Служител на МВР се самоуби в София
Забраниха на Зингаревич да влиза в България
Издирва се жена от столичния квартал "Лагера"!
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: