След шест старта до момента, начело са Димитър Илиев/Янаки Янакиев (Виваком Рали Тим, Шкода Фабия S2000), които изпреварват само с 3 т. екипажа на другия телеком Глобул Рали Тим Крум Дончев/Петър Йорданов (Пежо 207 S2000) с 143 т. Това е най-малката разлика между лидера и втория в подреждането, записвана също от десет години насам.
Илиев и Янакиев спечелиха три победи, а Дончев и Йорданов - една, тази в Белград преди две седмици. Точно това първо място обаче се оказа решаващото, за да изведе двамата на до второто място в класирането преди финала.
След двегодишно отсъствие на Хеброс от традиционния му център в Пловдив, състезанието се връща към класическите си пътища в Родопите. Два от етапите - Здравец и Яврово ще се карат с известни промени, като първия етап в неделя ще бъде с дължина от 27 км, нещо, което не е правено от 2004 г. насам. Отсечката Яврово също не е карана в продължение на 8 години. Двете изпитания се карат по два пъти в първата част на съботния ден.
Други две скоростни отсечки, които пък не са използвани от 5 години насам са Бойково (8.86 км) и Дедево (7.59) са последните два етапа преди последната отсечка - второто каране на Пловдив 2 (2 км). Това е повторение на откриващия суперспециален етап, с който днес в 18.20 ч. в Международния пловдивски панаир се открива рали Хеброс.
За последния старт са записани общо 29 екипажа, което е най-големия брой от участващи автомобили от началото на сезона. Общата дистанция на състезанието е 264.60 км., а дължината на осемте специални етапа е 101.33 км.
|