Шестима фенове спечелиха ВИП места за всички домакински мачове на любимия си отбор

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (0)
11:43 / 15.11.2013
2102
Четирима мъже и две дами спечелиха ВИП места за всички домакински мачове на любимия си футболен отбор до края на сезона. Наградите са предоставени от футболните грандове ЦСКА, Левски и Локомотив (Пловдив) и техния здравен спонсор - Здравна организация "Аджъбадем", като стимул за участие в анкета за проучване нивото на информираност и нагласите относно рака на простатата в България. Шестимата късметлии са обявени на "Фейсбук" страницата на кампанията "Заедно срещу рака на простатата".

Социалната кампания бе инициирана от "Аджъбадем" и Асоциацията на пациентите с онкологични заболявания и приятели (АПОЗ) в отговор на тревожната статистика, според която ракът на простатата е втората по честота онкологична локализация при мъжете в България и трета като причина за смъртност.

1157 души попълниха въпросника през първата половина на ноември в МОЛ София, МОЛ Пловдив и "Фейсбук". 60 на сто от тях признават че не знаят достатъчно за рака на простатата и биха искали да получат повече информация, а 1 на всеки 10 заявява, че изобщо не се интересува от тази тема. Любопитното в случая е, че броят на незаинтересованите е по-висок сред мъжете, отколкото сред жените - съответно 10.55% срещу 7.43%.

30 на сто от участниците в анкетата заявяват, че са достатъчно информирани за рака на простатата. Близо половината от тях обаче в отговорите си на следващите въпроси признават, че нямат представа кога се проявяват симптомите на това заболяване и доколко лечим е този вид рак. Един на всеки десет мъже пък смята, че профилактичните прегледи за рак на простатата трябва да започнат след 60-годишна възраст.

Резултатите от анкетата предоставят тревожни данни относно нагласите към профилактичните прегледи у нас. 36.5% от анкетираните заявяват, че не си спомнят кога последно са били на профилактичен преглед, независимо какъв. 18.06% посочват, че са били на преглед преди повече от година, а 45.44% - през последната година. В същото време 80.36% от участниците в анкетата смятат, че е необходимо някои профилактични прегледи да станат задължителни чрез въвеждането на по-строга нормативна база. Резултатите от анкетата още веднъж доказват необходимостта от поднасянето на системна и достъпна информация за рака на простатата, отбелязва д-р Васил Маргаритов, уролог и представител на "Аджъбадем" в София. Основни фактори за възникване на заболяването са напредването на възрастта и фамилната обремененост - рискът да развиете рак на простатата се повишава с до 15% при наличие на повече от един роднина с доказан рак на простатата, обяснява специалистът. Заболяването обаче се регистрира и при 40-годишни мъже, както и при такива без роднини с онкологично заболяване. Освен това, симптомите на болестта обикновено се проявяват години след възникването му, когато възможностите за лечение са ограничени. Ето защо д-р Маргаритов препоръчва преглед при уролог веднъж годишно за всеки мъж над 45-годишна възраст, а при наличие на фамилна обремененост прегледите трябва да започнат още на 40 години.

Футболните отбори на ЦСКА, Левски и Локомотив (Пловдив) подкрепиха каузата за по-добра обществена информираност за рака на простатата, за да покажат, че истинските мъже са отговорни към своето здраве. Лица на кампанията станаха водещи футболисти на трите клуба - Валентин Илиев (ЦСКА), Станислав Ангелов (Левски) и Мартин Камбуров (Локомотив Пловдив).



Виж коментарите (0)
Мачовете по ТВ! Пълна програма на всички мачове на живо по телевизиите.
Свали на своя телефон: Android или iOS!
Още спортни:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).