ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Калпав договор от 2007 г. причина за трагичното състояние на някои автобуси в Пловдив
Автор: Мария Морунова 15:23 / 26.08.2014Коментари (17)8501
© Plovdiv24.bg
В последните няколко седмици на редакционната поща на Plovdiv24.bg не спираме да получаваме сигнали от читатели за лошото състояние на автобуси от градския транспорт. Основно тези сигнали са за автобуси на фирма "Грация". По този повод репортер на сайта се обърна към зам.-кмета по транспорт, сигурността и обществения ред Александър Държиков.

Той не скри факта, че и в общинската администрация има постъпили много сигнали на граждани по отношение на градския транспорт, както и по линия 66.

"Какво правим ние? Веднага след подаване на сигнала се изпраща писмо до Държавната автомобилна инспекция (ДАИ) за проверка по съответния случай. Но всички тези проверки са в правомощията на ДАИ. Въпреки че всеки обвинява общината. Общината може да провери обема на извършване на превоза. Този обем се показва чрез GPS-а, който показва дали даден автобус се движи по маршрута си, за което съответно получава и пари - държавни субсидии", коментира Държиков.

Той обясни и в детайли начина на контрол на автобусите от масовия градски транспорт. Всеки автобус два пъти годишно преминава технически преглед в пунктовете, определени за това. Тези пунктове се контролират ДАИ. От пунктовете се издава свидетелство за годност да извършват транспортна услуга на автобусите и една допълнителна карта, в която са отразени всички критерии, по които се определя годността на автобуса.

"Общината изисква и следи документацията за всички автобуси, в това число и тези карти за годност или негодност на автобусите. За съжаление обаче общината няма служба, която да контролира и следи реалното съответствие на превозните средства с това, отразено на тези карти. Това нещо, според Закона за движение по пътищата, е в правомощията на ДАИ. 

Те имат и лаборатории, в които да измерят шум, изгорели газове и т. н. Когато се установи неизправност за шум, техническа неизправност или каквото и да е друго нарушение, ДАИ отнемат документите на дадения автобус. Праща се превозното средство на повторен преглед, а ДАИ имат право дори да контролират този преглед", обясни ресорният зам.-кмет.

Закон за движение по пътищата чл. 166. (1) Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията чрез Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" контролира:

1. спазването на правилата за извършване на обществен превоз и превоз за собствена сметка на пътници и товари, както и всички документи, свързани с извършването на превоза;(...)

(2) 1. имат право да спират пътните превозни средства, предназначени за извършване на обществен превоз и превоз за собствена сметка, да проверяват документите за самоличност и свидетелството за управление на водача, всички документи, свързани с управляваното превозно средство и с извършвания превоз, както и техническата изправност и транспортната годност на пътните превозни средства;

2. имат право да изземват и задържат документите по т. 1 в допустимите от закона случаи.

"Всъщност имаме 4-ма инспектори към общината, които проверяват автобусите, но те са без технически средства, каквито имат ДАИ и могат само на външен вид или слух да определят има ли нарушение. Тук искам да отворя и една скоба. По повечето линии нещата вървят към по-добро. В последно време виждаме пуснати нови автобуси и хората са доволни", допълни Държиков.

Той обясни, че договорът на превозвачите от 2007 г., в който е и фирма "Грация", изтича през 2017 г. Договорът е доста невзискателен относно качеството на превоза. Не са регламентирани не само използването, но и наличието на климатици, например.

"Да не говорим, че когато пращаме проверки, тези превозвачи казват, че имат договорни отношения. Така че до 2017 г. на добра воля става всичко, ние шумим, пък превозвачите дано се засрамят", каза още зам.-кметът и допълни, че с превозвачите непрестанно се води кореспонденция, а от тяхна страна нещата се поставят така, че едва ли не даденият случай е единичен и изолиран и проблемът ще бъде разрешен.

"Правим всичко възможно да осигурим добра услуга, но договорът решава всичко. Този от 2007 г. не е добър договор, докато този, който подготвихме за 8-те линии на Ангел Батаклиев, регулира не само евро стандартите, наличие на климатици, места и т. н., но и санкции при неизпълнение на заложените изисквания. Нещата са много лесни, когато са регламентирани", допълни Държиков.

Той завърши с информацията, че ще подаде сигнал и в Общински инспекторат, който да направи замерване на шума в автобусите. Подготвя и ново писмо до ДАИ, които да направят проверка.


Още по темата: общо новини по темата: 244
08.12.2022 »
05.12.2022 »
04.03.2022 »
13.01.2022 »
06.01.2022 »
01.11.2018 »
предишна страница [ 1/41 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Ей този автобус на снимката е много грозен и смешен, та и като стоиш прав главата ти опира в тавана, няма ергономия.
+3
 
 
Защо шефа на ДАИ все още не е УВОЛНЕН ДИСЦИПЛИНАРНО ?
+1
 
 
от анктетата по горе се вижда че герб е първа сила (давам моя глас за тях ) а след нея втора сила е (кой).....НЯМА ДА ГЛАСУВАМ :) там е заровено кучето таааам :) от там идва пушека на автобуса :) от там е мизерията и простотията :)
+4
 
 
Кмета на Пловдив да отиде на стаж в Бургас и да види що е образцов градски транспорт.Пловдив в момента е много,много назад от Бургас.Кмете,Вие сте на ход..
на 26.08.2014 г.
+2
 
 
Некадърници какво искате. Значи спокойно още 3 години всеки ще си лашка каквото си иска а после може и да преподпишат договора! Аз лично слава богу не разчитам на градския транспорт,но ми е криво за хората които се мъчат в 50 градусови жеги (да вътре е толкова) без възможност да отворят прозорец. Счупеното стъкло на рейс е екстра.
+4
 
 
В този наш градски транспорт има доста нередности за , който знам от личен опит и мога много да помогна на компетентни органи , който не са корумпирани , или на заинтересовани журналисти , който не ги е страх да публикуват истината за нередностите във фирмите който обслужват линиите!!! Разполагам и с документи и снимков материал , а също така мога и да им помогна като им покажа на какво да наблегнат в разследването си за нередностите и ПОГАЗВАНЕТО НА ВСИЧКИ ЗАКОНИ И ЕВРОПЕЙСКИ НАРЕДБИ ОТ МЕСТНИТЕ ФЕОДАЛИ дошков , чолакови , баба мера , златанови, ангел петков и най-вече така нареченият "доктор" собственика на грация!!! Нарочно са изписани с малки букви , те не заслужават никакво уважение от гражданите на Пловдив , а още по-малко уважението на тяхните служители!!!!
+7
 
 
Да си припомним и , че в резултат на този договор лицето Ангел Николов Батаклиев получи 8 автобусни линии , които поради явна некадърност не успяваше да подържа . Да не говорим за тролейбусния транспорт , светла му памет !
+7
 
 
Е ТОГАВА ДА ПОИСКАМЕ ОТГОВОР ОТ "ДАИ" ИЛИ И ТАМ Е МНОГО ГОЛЯМА КАШАТА ИЛИ ЩЕ СЕ РАЗМИРИШИ МНОГО.....
+2
 
 
Зам-кмета по транспорта, да не се оправдава, ами да вземе да си свърши работата както трябва. Не е възможно годен за движение автобус да бълва кълбета черен дим от ауспуха си и 5 минути зад него да няма видимост , а шума който вдига така нареченият годен автобус да създава вибрации в тялото на хората, покрай които минава. Явно никой от близките хора на управниците не ползва въпросните автобуси движещи се по линия 66, които са опасни за пътуващите в тях. Трябва ли някой да плати със здравето си и не дай Боже с живота си, за да се вземат нужните мерки. Не коментирам живеещите ,по край които минават тези автобуси, че сме изложени на системно обгазяване и шум над допустимия за населено място. Апела ми е " Моля, властимащите да направят нужното да и да спрат от движение опасните автобуси от градския транспорт." Решени сме да си търсим правата и с медиите като Господари на ефира и дори и в съда!
+3
 
 
Искате ли проблема с грация, и оня с гумаджийницата на булевард вапцаров, да го решим много бързо, не ви ли се струва че на фона на стотиците изписани статии, за тези два субекта нищо не се случва, което ще рече че протекциите им са големи, но са на местно ниво, тук в Пловдив. при оня с гумаджийницата, имаме нарушение на закона по пътищата, с предпоставки за тежки инциденти, при грация нещата са много по-страшни, нека сезираме една водеща тв медия, и институциите които са на подчинение на софийските им батковци, да видим как ще обяснат на хората тези аномалии, тук само си пишем без никакъв резултат, нека завъртим големите колела, ако има още съмишленици да имат сходни виждания, може да опитаме.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Денят на народните будители
Парламентарни избори октомври 2024 г.
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Наводнения във Валенсия
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: