© | | Екипажът на АСК "Пловдив" Георги Гераджиев/Георги Гаджев завърши, макар и с доста трудности, гръцкото Рали Акрополис (09-11 Октомври 2015), което бе девети кръг от Европейския рали шампионат на Международната автомобилна федерация (ФИА).Всичко започна в изминалата събота със старта на легендарното състезание, който бе даден точно в 15:00 ч. под Акропола в Атина. Заради лошото време откриващият специален етап СЕ1 Кинета-Лутраки бе съкратен почти наполовина и от 43.41 км дължината му се скъси на 24.33 км. Там обаче се счупи лостът за превклюване на скоростите на състезателния Форд Фиеста R2, заради което пилотът Георги Гераджиев бе принуден да кара почти 10 километра на първа скорост, а това означаваше огромна загуба на време - над 6 минути от финиширалия на първо място екипаж.
За щастие този проблем бе отстранен и българският екипаж беше готов да стартира на единствения в ралито нощен етап - СЕ2 Кинета (също 24.33 км). Този път всичко беше наред с автомобила, но на около 20 километра след старта се случи най-големият малшанс за екипажа на АСК "Пловдив" през този сезон - на обратен ляв завой меката макадамова настилка, пропита от няколкочасовия пороен дъжд, пропада изпод предна лява гума на колата, заради което тя се свлича и засяда в ляво от пътя, без да може да излезне повече без допълнителна помощ. За щастие по колата нямаше никакви повреди, но това доведе до отпадането на екипажа за деня.
В неделния втори ден на Рали Акрополис 2015 екипажът бе готов да стартира отново по системата "Рали 2", макар и да участваше извън класирането, както е по правилник. Времето бе все така облачно и дъждовно (на места с обилни валежи) и седемте специални етапа, които формираха маршрута, щяха да бъдат дори още по-тежки и трудни.
Първите два от тях СЕ3 Атикия 1 (17.93 км) и СЕ4 Кления-Микена 1 (20.67 км) преминаха сравнително добре за Гераджиев/Гаджев, като на СЕ3 те записаха първо време от колите с един двигателен мост. Тежкото обаче тепърва предстоеше - СЕ5 Кефалари 1 (18.66 км) бе изключително кален и почти невъзможен за преминаване, докато на СЕ6 Зирия (20.31 км) заради обилен порой екипажът на АСК "Пловдив" имаше голям проблем със запотяване на предното стъкло на своя автомобил, което принуждава екипажа да се движи единствено на първа и втора скорост по етапа.
В крайна сметка заради изключително лошите метеорологични условия организаторите решиха да отменят повторните преминавания през етапите Атикия, Кления-Микена и Кефалари (Зирия се караше само веднъж) като по този начин Рали Акрополис 2015 завърши предсрочно.
Състезанието бе спечелето от поляка Кайетан Кайетанович (Форд Фиеста R5), с която победа той стана и европейският шампион за 2015 година. Втори зад него се нареди Крег Брийн (Пежо 208 T16 R5), а почетната стълбичка бе допълнена от местния пилот Ламброс Атанасулас (Шкода Фабия R5).
Ето какво сподели пилотът Георги Гераджиев: "Рали Акрополис е мечта за всеки фен и състезател. За нас беше невероятно да участваме в него. Сега разбрахме защо повечето пилоти от WRC са толкова добри. Трасетата правят пилотите. На Акрополис няма място за отпускане. Тази година състезанието беше неописуемо тежко заради проливния дъжд и образувалата се кал в повечето етапи. Карахме в условия, невиждани досега за това рали. Все едно бяхме на рали в Англия: кал, мъгла, дъжд. Дойдохме, за да трупаме опит в тежки условия и получихме точно каквото искахме. Благодарни сме, че карахме по всички трасета и усетихме "ада", наречен "Ралито на боговете - Акрополис!" |