ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Славчо Атанасов: Няма как да оправим улиците си с европейски пари | ||||||
| ||||||
- Г-н Атанасов, няма ли да ни дойде в множко още един заем, този път за реконструкция на малките улици? - Мисля, че на целия град, а не само на управляващия екип, е ясно, че без заем не бихме решили този най-тежък за Пловдив проблем - пътната му инфраструктура. Истината е, че крайните и вътрешно-кварталните улици не са виждали асфалтиране повече от 20-30 години. Според възможностите на бюджета за тази цел могат да се отделят не повече от по два-три милиона всяка година. Това означава Пловдив да е вечно обречен само да кърпи улиците и да пълни отворилите се дупки. Ясно е, че по този начин не се решава проблем с пътна инфраструктура. Това означава, че Пловдив ще е обречен вечно да е с лоши улици. Нещо повече ще кажа - Пловдив ще е обречен пътната му инфраструктура постоянно да се влошава. - Ясни ли са параметрите на този заем - за колко време, какви ще са лихвите, кога и как ще го плащаме? - Процедурата на заема е много сложна. Отнема много време и върви по един много сложен и точен алгоритъм. На първо време този заем трябва да бъде одобрен от общинския съвет. Поради тази причина до няколко дни ще внеса предложение, което първо ще бъде разгледано в комисиите от общинските съветници и на сесията на 22 януари се надявам почти с пълна подкрепа този заем да бъде утвърден от тях, без разлика дали са управляващи или опозиция, защото проблемът на Пловдив е категорично ясен, фиксиран е от много години. Заемът ще е в рамките на 30 милиона лева. Още в началото на пролетта през миналата година наредих на районните кметове да изготвят план-сметка за всички техни улици, които са в тежко състояние. План-сметката е готова и сумата, която е необходима за ремонтирането на тези улици според даннни на районните кметове, е 24 600 000 лв. Така че заемът ще бъде изтеглен в рамките на 30 милиона, като се има предвид и инфлационният процес. Този заем според уверенията на моите финансисти можем да си позволим да го изплащаме. Гарантирам, че всичко около него ще бъде напълно прозрачно, напълно ясно ще е къде какво отива, защото това са пари на всички нас, на всеки един пловдивчанин. - А пресметнато ли е за колко време ще бъдат ремонтирани улиците? - Ако изтеглим заема до края на годината, в рамките на година-година и половина-две години той ще бъде усвоен почти напълно. - До края на мандата Ви значи ще има ремонтирани улици? - До края на мандата ми заемът няма да се изчерпи напълно. Кметът, който ще дойде след мен, ще продължи в тази посока, защото най-важното в едно управление е да има приемственост. - Колко средства от първия заем още не са изразходвани? - 7,5 милиона все още не са изразходени. Тази година заемът ще бъде напълно консумиран. Истината е, че този 50-милионен заем беше насочен към изключително тежки инфраструктурни обекти. Да не забравяме, че най-сложни са ремонтите на мостови конструкции. Вече ремонтирахме моста на Адата, Асеновградския надлез - това са изключително сериозни съоръжения. Те са ремонтирани до основи, така че на практика имаме съвсем нови съоръжения. От този заем в момента правим и моста на Герджика. Много пари глътнаха тези обекти. 50-милионният заем, който изтегли моят предшественик д-р Иван Чомаков беше насочен именно към тези тежки обекти. Не можехме да си позволим да не направим тази крачка. Имаше опасност да стане катастрофа - мостовете да паднат. - Пловдивчани искат добра инфраструктура, но не им се ще да изплащат заеми. Не може ли вместо да теглите пари от банки, да разработите проекти и Европа да ни даде пари? - За съжаление някои пловдивчани вече не си спомнят, че на този въпрос още преди време отговори бившият заместник-кмет по евроинтеграцията Марта Божикова, която беше най-наясно по въпроса с европарите. Истината е, че Европа не дава пари за възстановяване на пътна мрежа. Няма такава опция. Европа дава пари за построяването на нови пътища, и то междуселищни. Мислите ли, че ако имаше начин или възможност, аз нямаше максимално да я използвам? Единствения начин, по който можем да си позволим тотално да възстановим инфраструктурата, е чрез заем. А пловдивчани са много мъдри хора. Не съм убеден, че не са съгласни да се изтегли един заем - самият аз съм шофьор - като гледат как всеки ден си трошат колите по пътищата на Пловдив. Ще ви обясня най-образно какво представлява ситуацията в Пловдив. В момента нашите пътища представляват един продран балтон, на който постоянно му слагаме нови и нови кръпки. От балтона не е останало нищо и от все повечето кръпки още повече се къса, защото е страшно отънял. Много по-евтино излиза да си купим един чисто нов балтон, ако ще и да теглим заем за него, отколкото да поддържаме стария балтон. - Г-н кмете, хора от консултативния съвет се обявиха против нов заем, няма ли да се съобразите с мнението им? - Консултативният съвет консултира и съветва. Решенията ги взема кметът, аз нося и отговорността. Любозар Фратев, а и другите бизнесмени в съвета, ме подкрепят. Районните кметове също. А това е много важно, защото те също са част от управлението на Пловдив. |
Още по темата: | общо новини по темата: 91 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/16 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Новини от Пловдив:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Кой е най-икономичният режим на климатика за зимата?
08:27 / 05.11.2024
Най-малкият областен град у нас се намира в Южна България
20:49 / 04.11.2024
Бунт срещу "Биг Брадър"
08:43 / 04.11.2024
Развод в българското кралско семейство
11:03 / 05.11.2024
Денис Ризов: Разпродавам всичко
14:37 / 05.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета