![](https://i.id24.bg/i/803604.jpg) © | ![](//i.id24.bg/tpl/plovdiv/img/spacer.gif) | През изминалия уикенд (13-15 юли 2018) се проведе Рали Еге, което бе трети кръг от турския рали шампионат (втори на асфалт). Състезанието бе валидно и за Купа Фиеста – главният приоритет за екипажа на АСК "Пловдив“ Георги Гераджиев/Георги Гаджев, който участва със своя Форд Фиеста R2 от клас RC4 (автомобили с един задвижван двигателен мост до 1600 куб.см.).
По време на първия състезателен ден се спука една от гумите на автомобила, поради което Гераджиев/Гаджев нямаха възможността да се борят за челните места в класа и завършиха пети на изоставане от 28.7 секунди зад тогавашните водачи Чем Алакоч/Юсуф Челик.
Вторият ден започна проблемно за организаторите на ралито, тъй като една от колите за сигурност се подпали преди първия специален етап, в следствие на което изгоря напълно, а това наложи състезанието да бъде забавено с около час и половина. Закъснението в графика не попречи на пловдивския екипаж да остане в кондиция и след силни времена във всички шест от специалните етапи за деня, в крайна сметка спечели второто място в клас RC4 и Купа Фиеста, както в предходното Рали Фригия, изпреварвайки турския екипаж Каан Караманоглу/Нехир Илмаз в последния специален етап!
Първата позиция в класа бе спечелена от Юмит Джан Йоздемир/Батухан Мемиш Язъчъ, които завършиха на 1:03.6 минута пред пловдивчаните, докато Караманоглу/Илмаз останаха на 9.3 секунди зад Гераджиев/Гаджев. Второто място в класа означаваше, че екипажът на АСК "Пловдив“ се класира и общо девети в генералното подреждане от всички 45 завършили автомобили.
Водач във временното класиране на Купа Фиеста след втория кръг Рали Еге е Юмит Джан Йоздемир с 34.5 т., следван от Георги Гераджиев с 26.2 т. и Исмет Токташ с 16.8 т., който сега зае четвъртата позиция.
След състезанието пилотът Георги Гераджиев коментира следното:
"В това рали имаше всичко: спукана гума, отменени етапи, пожар, трудни трасета и си![](https://i.id24.bg/i/803604_2.jpg) © | ![](//i.id24.bg/tpl/plovdiv/img/spacer.gif) | лна конкуренция. Изключително щастлив съм, че успяхме да стигнем до второто място в купа Фиеста и първото от автомобилите с атмосферни двигатели в класа ни RC4. В последните етапи бяхме длъжни да дадем всичко от себе си, за да вземем максимума точки от това състезание и със силна атака в последния специален етап успяхме да постигнем тази наша цел. Благодаря на всички за подкрепата, както и за перфектната работа на моя навигатор Георги Гаджев“.
Своята гледна точка сподели и Георги Гаджев:
"Рали Еге за мен бе състезание на два полюса – от една страна изключително слабата организация и ненужно разтеглена програма на надпреварата, а от друга – трудните и разнообразни специални етапи (в единия от които имаше макадамова част) и борба от началото до края. След проблемите от първия ден със спуканата гума, която до голяма степен предреши временното ни класиране, във втория успяхме да станем най-прогресиращият екипаж от Купа Фиеста, подобрявайки непрекъснато времената си.
Наложи ни се да взимаме важни стратегически решения в избора на гуми, количеството гориво и местата, на които можехме да атакуваме максимално, а това показа зрелостта ни като екипаж. Щастлив съм, че отново записките ни бяха перфектни само от две преминавания по време на опознаването на специалните етапи, което ни даде сигурност в борбата за призово класиране. С нетърпение очакваме следващото напълно непознато за нас състезание – Рали Бурса.“
Както сподели Георги Гаджев, следващият кръг, в който екипажът на АСК "Пловдив“ ще вземе участие, е Рали Бурса с център едноименният град в началото на месец август. То ще е последното асфалтово състезание в тяхната програма за тази година, след което автомобилите от Купа Фиеста ще бъдат подготвени за макадамовите надпревари от втората част на сезона – Рали Турция (валидно за Световния рали шампионат – WRC), Рали Истанбул и Рали Кочаели (и двете валидни за турския рали шампионат). |