ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Константинов готов да съди обвиняващите го в лобизъм за претоварната станция | ||||||
| ||||||
"Ще съдя, ако се наложи, тези, които ме обвиняват в лобизъм", закани се заместник-кметът Константинов и обясни пред репортер на Plovdiv24.bg, че когато е постъпило писмо-предложение, датирано на 5 ноември 2008 година от изпълнителния директор на "Крепежни изделия" Милан Милованов, той вече е бил встъпил в длъжност заместник-кмет на общината и не е имал нищо общо с предприятието. В допълнение целият октомври е бил в болнични. Въпросното хале е само един от вариантите за местоположението на бъдещата претоварна станция. Едва вчера е била назначена със заповед на кмета нарочна комисия с председател заместник-кмета по общинската собственост Петко Атанасов, която да търси и предложи подходящи за целта места. Вече имало идеи за подобни, но те няма да бъдат подавани в публичното пространство, за да не предизвикат преждевременни протести. Три са вариантите за извозване на боклука до Екозавода. Възможно е то да се осъществява от сметовозните машини, които работят в момента. Те обаче не могат да се движат по магистрала и ще трябва да минат през четири села на територията на две общини и ако това стане известно, още утре ще се появят, според Константинов, четири инициативни комитета, защото това ще означава, че през централните улици на тези населени места ще има върволица от пълни с боклук камиони. Ще е нужно и закупуванетопоне на още 10-15 камиона, за да не се наруши циркулацията на сметосъбирането в Пловдив. Да се направи претоварна станция в рамките на града, от която от камионите сметта да се претоварва в големи специализирани возила с по 30-40 кубика капацитет също е вариант. Това би станало след съответното пресоване на боклука, но пак е нужен терен, иначе големите камиони - около 5-6 броя, ще могат да се движат по магистралата. Най-евтиният вариант е изграждането на претоварна станция с ЖП транспорт. БДЖ ще осигури вагоните, от общината се иска да изгради само станцията. Предварително обаче трябва да бъде изготвен и приет проект със съответните съгласувания. Теренът трябва да има подробен устройствен план с конкретното предназначение за претоварна станция, където и да се намира тя по закон съседите могат да обжалват. Задължителен е и конкурс по Закона за обществените поръчки. Процедурата при всички случаи ще бъде съобразена с регламента и не е известно колко време ще се проточи, като се има предвид, че едва ли някъде в гъсто населения Пловдив жителите присърце ще приемат идеята в близост до тях да се претоварва градски боклук. "Нормално е никой от районните кметове да не е вдъхновен от варианта на негова територия да има такъв обект. Ще търсим варианти и ще се опитаме да намерим консенсус", коментира кметът Славчо Атанасов. |
Още по темата: | общо новини по темата: 190 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/32 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Новини от Пловдив:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Есил Дюран - горд собственик на много специална къща
10:23 / 03.11.2024
Най-малкият областен град у нас се намира в Южна България
20:49 / 04.11.2024
Бунт срещу "Биг Брадър"
08:43 / 04.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета