ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Румяна Толова: Има спешна нужда от оптимизиране на транспортната схема | ||||||
| ||||||
- Коя е "каузата“, която е водеща за Вас – кое е основното, което Ви мотивира да се включите в тази надпревара? - Хората. Те са моята кауза. Те са онова, в което вярвам. Движещата и мотивираща сила. Политиката не е самоцел. Тя трябва да се прави за хората. Да бъде адекватна на техните нужди и желания. Ако някой иска в квартала му да направиш детска ясла, няма нужда да му предлагаш парк. Не е адекватно. - От колко мандата партия "Кауза Пловдив“ има общински съветници и кои са основните теми, за които са работили представителите Ви до този момент? - Аз работя с "Кауза Пловдив“ от 2011 година като консултант по публични политики и PR, а три години по-късно се присъединих и активно към политическата дейност на коалицията. В настоящия общински съвет имаме четирима общински съветници, сред които и кандидатът ни за кмет на Община Пловдив и двукратен олимпийски шампион Николай Бухалов. През годините имаме много каузи, които защитаваме и за моя радост реализираме – издействахме в кв.“Съдийски“ да бъдат отпуснати средства за построяване на детска ясла с млечна кухня по желание на живущите там, по наше предложение бяха отпуснати средства за възстановяване и ремонт на Жълтото училище. Отпуснахме 100 000 лева от общинския бюджет, които бяха предоставени на АМТИИ за ремонта му. Всяка година, на първи юни, детската железница "Знаме на мира“ на Младежкия хълм е безплатна, също по наша инициатива. Нашият заместник-кмет, а сега кандидат за кмет на район "Централен“ Георги Титюков също има доста значими и важни проекти – конкурсът "Най-добър млад предприемач“, изграждането на "Младежки център" по норвежки проект, наскоро започна строителството на спортен комплекс "Дунав“ – място жизнено необходимо за тренировки, изграждане на ЦНСТ за деца с увреждания, преходно жилище, дневни центрове за хора с увреждания, Центрове за настаняване на възрастни хора, спортни бази за деца с увреждания, социално предприятие, зона за хипотерапия за деца с увреждания и много други реализирани проекти. - Кои са основните идеи в сферата на транспорта и инфраструктурата, които залягат в предизборната програма на "Кауза Пловдив“? Като че ли това са най-големите предизвикателства пред следващите управляващи? - На първо място са инфраструктурните проекти, които са доста наболяла тема за пловдивчани и аз се надявам, че ще получим доверието, за да ги реализираме. Това са реализиране на пробива "Модър-Царевец" и реконструкция на ул. "Царевец", повдигане на ЖП линията по бул. "Копривщица" и отпушване на булевардите "Пещерско шосе", "Свобода" и "Шести септември", изграждане на Южен обходен колектор, удвояване на Околовръстното (с по 2 ленти в една посока) шосе, разширяване на Голямоконарско шосе – 4 ленти с две локални платна, нов мост над река Марица, продължение на бул. “Копривщица“, изграждане на кръстовища на две нива. Според мен има спешна нужда от оптимизиране на транспортната схема. В Пловдив има точки на града, които не са свързани с автобуси. Ако ти се наложи от новата сграда на Пловдивския университет или от Английската и Руската гимназия, този край на града, да стигнеш до бул. "Княгиня Мария Луиза", Полиграфията например, се оказва, че трябва да смениш поне два рейса, единият от които минава много рядко. Казвам го, защото многократно ми се е налагало да трябва да минавам точно това разстояние и знам, че отнема малко над час. В централата постоянно получаваме оплаквания за разписанието на автобусите събота и неделя. Оказва се, че рейсовете, които пътуват от Центъра до Тракия през почивните дни минават веднъж на час. Няма друга европейска столица с толкова неефективен градски транспорт. Много е важно да създадем и транспортна връзка до летище Пловдив. Проблемът с паркирането става все по-наболял. Ще започнем незабавно изграждане на многоетажни и подземни паркинги, а след обществено обсъждане и гласуване от заинтересованите гражданите ще започне решаване на проблема с паркирането по микрорайони. Предвиждаме възможност за паркиране на живущи в обхвата на "Синя зона“ освен на улицата, на която живеят и на двете най-близки съседни улици. - Пловдив в момента е културната столица на Европа. Какво е мястото на културата в управленската Ви програма? - Пловдив и културата винаги ще вървят ръка за ръка и няма как да е по друг начин при хилядолетната история, която има градът ни. Личното ми мнение е че като културна столица, градът не показа най-доброто от себе си и не успя да разгърне потенциала си. В Пловдив има много талантливи творци и организации, които не бяха представени в рамките на културната програма, имаше много неща, които не успяхме да покажем на света. Лично аз бях с много по-големи очаквания, а останах с усещането за еднообразна и доста повърхностна програма. Но проектът "Европейска столица на културата“ е към своя край и трябва да обърнем поглед към все по-наболелите проблеми в културата сфера – на първо място да бъде намерено място за нова сграда за пловдивската опера. В нашата листа е световно известният художник и галерист Жорж Трак и той има една много авангардна, но и много интересна за мен идея – операта да бъде изградена в река Марица с вход от към пешеходния мост. Но дори и на друго място, нуждата от нова сграда е належаща. Много ми допада идеята и ще работя на 100% за реализирането й да бъдат финансирани с до 3000 лв. за организиране на самостоятелни изложби, изяви и концерти на пловдивски творци на територията на град Пловдив. Разбира се трябва да се работи по консервация и експониране на Източната порта и Небет тепе. Имаме идея да превърнем Централна поща в арехологически музей. - Вие сте млад човек, който е роден и е избрал да остане и да работи в Пловдив. Кой според Вас е най-големият проблеми пред младите хора в града ни и какво е Вашето решение? - Най-важният проблем според мен е реализацията и ниските работни заплати. Казвам го, защото самата аз бях изправена пред този проблем, когато се върнах да живея от София в Пловдив. Тук безработицата през последните няколко години е на много ниско ниво, но за съжаление няма работа за високо квалифицирани кадри. В Пловдив има 9 университета, от които постоянно излизат хора с висше образование, а пазарът на труда им предлага по-ниско квалифициран труд. Тези хора няма как да упражняват професията си и заминават най-често за София. От години съм радетел на идеята да бъде обвързан частният бизнес, държавната администрация и висшите учебни заведения. Трябва на завършващите с висок успех да им се предлага работа по специалността, за да могат от една страна да трупат опит, от друга да останат да живеят и работят в Пловдив. - Падна ви се номер 13 в бюлетината. Фатално или щастливо ще е това чисто за "Кауза Пловдив“? - Аз мисля, че който задраска фаталното число 13 в трите бюлетини - за кмет на Община, за кмет на район и за общински съвет на 27 октомври, ще има късмет цели 4 години. Можете да гласувате за Румяна Толова преференциално, като зачертаете в бюлетината за общински съветници 13 и преференция 107. |
Още по темата: | общо новини по темата: 787 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/132 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:Всички | Само на регистрирани | Моите | На приятелиПокажи и всички отговори
на 14.10.2019 г.
+1
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Новини от Пловдив:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Синоптик: До минус 19 градуса този уикенд, ще натрупа сняг
13:04 / 21.11.2024
Предупредиха лошо собственика на лъскав черен "Мерцедес" в Пловдив
14:24 / 20.11.2024
Алекс Раева: Преживяхме много мъка с теб последните години
20:22 / 19.11.2024
Елитът на България се събра в НДК, Марта Вачкова с нов кавалер
08:35 / 21.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета