© Plovdiv24.bg | | Експертният съвет по устройство на територията ще разгледа всички схеми за поставянето на спирките, които бяха дадени на концесия в Пловдив. Когато тези схеми бъдат одобрени общината ще започне изграждането на ел. и ВиК инсталация на 105 от спирките, като по този начи ще се сложи край на 8-годишната сага с концесията на 314 спирки в Пловдив. Ако всичко мине добре, през месец август ще започнем поетапно въвеждаме спирките в експлоатация и да ги даваме на фирмата концесионер за стопанисване, заяви главният секретар на общината Борислав Инчев.Останалите спирки ще бъдат завършени на втори етап, след като фирмата концесионер внесе първата си концесионна вноска, каза още Борислав Инчев.
На свое заседание в края на септември 2010-та година Общинския съвет прие решение да се подпише анекс, който да задейства договора между общината и фирма "Елиза 1999" от 2003-та година. Фирмата ще се откаже от иска си към общината, която от своя страна се задължава да осигури проект, изработване и монтаж на спирките. Съветниците дадоха разрешение за осъществяване на търговска дейност върху недвижим имот, публична общинска собственост, представляващ част от транспортно-комуникационната мрежа на територияна на Пловдив, а именно - 314 бр. спирки на масовия градски транспорт.
Казусът датира още от преди почти 8 години, когато общината подписва концесионен договор за 322 спирки с фирма "Елиза 1999". Самото им изграждане пък било предоставено на столичната фирма "Алфатекс Л2". Според договора, софиянците е трябвало в срок от 18 месеца да направят спирките и да ги предадат на общината, която да ги даде на концесионера. Това обаче не се е случило и в края на октомври 2008-ма година от "Елиза 1999" заплашиха да осъдят община Пловдив за 5 млн. евро заради пропуснати ползи и неизпълнени задължения по концесионния договор.
Източник: Дарик Радио |