ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Градската железница - все по-необходима за Пловдив | ||||||
| ||||||
Тя поясни, че с категоричност е доказано, че железницата е необходима. За Пловдив е нужна една по-мощна превозваческа система, за да може да се поемат основно работните пътувания. "Пловдив го разглеждаме не само в града, има и една активна зона за влияние, която е в други общини, но на практика хората от тези общини работят в Пловдив, или пресичат територията на града. Това са хората от Стамболийски, Асеновград, Труд, Марково и други. Като се отчитат и тези кореспонденции, тогава категорично се доказва необходимостта от тази градска железница, която ще е нужна и за целите на по-далечните кореспонденции“, посочи инж. Кривошапкова. Тепърва трябва да се направят обосновани пред проектни проучвания, за да се види дали железницата ще бъде ефективна. След това трябва да бъде направен идеен проект, работен проект, и да се пристъпи към реализация. "По наша груба преценка, за пред проектните проучвания е необходима около година, за идейния проект - около още половин година. Така, че е възможно, ако проектът се възложи сега, за около година и половина да бъде завършен", каза Кривошапкова. Повечето от мотрисите вече са налични, хубави, на "Сименс", твърдят от НКЖИ. Те също подкрепят тази идея и смятат, че е добре Пловдив да има градска железница. Още повече, че градът вече има своята инфраструктура за железницата. Това означава, че реално проектът няма да е скъп, за разлика от Варна и Бургас, които също искат градска железница, но при тях няма предпоставка. "Железопътният транспорт е по-екологичен, по-добър и ефективен, както и по-икономичен. Той трябва да стане алтернатива на транспорта с леки автомобили. През 2018 година в Пловдив се падаха около 420 автомобила на 1000 жители, а сега те са още повече. Транспортните артерии в Пловдив са недоизградени, градът много изостава с това, досега повече се асфалтираха улици, вместо да се строят нови. Затова този проект има за цел железницата да стане по-привлекателна за обществото от личния транспорт“, каза още инж. Гергана Кривошапкова. Тепърва ще се проучва неговата ефективност, но засега е изследвано, че във върхов час около 7000 пътници могат да се придвижват със S-bahn-а на Пловдив, ако проектът бъде реализиран. За 10 часа те са 70000, а за 12 часа – още повече. Затова всички се надяват да бъде дадена зелена светлина на градската железница в Пловдив. Но и най-успешният и хубав план няма никаква стойност, ако няма политическа воля за него“, добави инж. Гергана Кривошапкова. |
Още по темата: | общо новини по темата: 42 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/7 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:Всички | Само на регистрирани | Моите | На приятелиПокажи и всички отговори
на 17.02.2022 г.
0
на 17.02.2022 г.
+1
на 17.02.2022 г.
+1
на 17.02.2022 г.
0
на 17.02.2022 г.
+1
на 17.02.2022 г.
0
на 17.02.2022 г.
0
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Новини от Пловдив:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Годеж 17 години след първата им среща, когато са били деца
15:49 / 29.11.2024
Виктор и Беба отново заедно
08:42 / 29.11.2024
Радина и Деян Донков отново заедно
12:08 / 01.12.2024
Димитър Маринов от филма за Гунди: До три години всичко ще се промени
12:19 / 30.11.2024
От утре проблеми за шофьорите в Пловдивско
20:41 / 29.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета