Обществена поръчка за 6 млн.лв. е обявила Община Пловдив за изграждане на Централния управленски пункт на трафика в Пловдив, съобщи пред репортер на Plovdiv24.bg кметът Иван Тотев. "Така стартираме и последната голяма процедура по транспортния проект на града", каза още градоначалникът и припомни, че центърът ще се намира в бившия хотел на Ванко 1.
Припомняме, че се предвижда непрекъснат контрол на светофарите в града, за да се съкрати времето за придвижване на автобусите през задръстванията. На 56 от кръстовищата ще се направят скосявания, по които приоритетно ще минават автобусите на градския транспорт.
В Централния управленски пункт ще се наблюдава цялата мрежа, ще се контролират системите за билети, за управление на трафика, разписанията. По този начин във всеки момент ще може да се регулира движението по линиите.
Под денонощен надзор ще бъдат 162 километра улици, по които се движат автобусите от линиите, включени в електронната система. GPS-навигацията ще показва къде се намират превозните средства във всеки един момент с точност до 10 метра. Така хем ще се следи дали спазват графика, хем ще се подава информация на спирките за пристигането им там.
За шофьорите също са предвидени улеснения. Чрез бордовия компютър те ще могат да изпращат до центъра кодирани съобщения за аварии, инциденти, задръствания, молба за бърза помощ.
Моите "2 цента" - да, в Пловдив няма задръстванията, които има в София (живея в един от "престижните" квартали на София и в час пик, който продължава 3 часа вечер, мога да решавам кръстословици на волана докато кисна в задръстването заедно с автобусите и трамваите. В Пловдив няма големи задръствания, но ако обърнете внимание по-голямата част от усилията са насочени в подобряването на градския транспорт, с който ще се повиши много качеството на живот в града - защото с цялото ми уважение, ама не може всеки идиот дето работи или учи в центъра да пълзи до там с автомобил.
Това е уникална новина! Какъв трафик, какви пет лева. Разходете се до София, постойте 1 час в задръстване и тогава говорете за трафик. В Пловдив времето за предвижване от краен квартал до краен квартал е не повече от 30 минути, както и да се смята, през които и улици да се мине. С тези 6 млн. лв. могат да се построят 2 детски ясли, или да се закърпят вътрешнокварталните улици. Иначе няма проблем, така или иначе нашата основна роля е да си плащаме данъците, а пък на управляващите - да ги харчат както си искат, пък в крайна сметка и те си имат нужди - я кола, я къща. Иначе много подкрепям кмета, до момента никой не е правил толкова за града ни, но на моменти има абсурдни решения. Последното беше за пробива под Централна гара - за 20 млн., пак да борим трафика... който го няма...
приятелю това се води висока технология :) ( hi tech дет му викаме на село ) 6 милиона вложени сега след 5 години ще донесат 60 млн :) демек разлика 54 млн :) с тези пари може да се постри много нещо нали :)
В Пловдив няма идиотските задръствания на София най-вече защото се работи превантивно. Още когато са измислени главните артерии на града, които са гръбнака на пътната мрежа, се е мислело с голяма перспектива. Тогава сигурно много като теб са казвали "За какво са ни, то кьорава кола няма по улиците, те големи булеварди ще ми правят". Затова е много правилно да се действа превантивно, вместо да се чака да се задръстим тотално и тогава да се мисли тепърва какво може да се направи. Факт е, че от време на време на различни места в града се получават тапи, което само показва, че общо взето сме почти на ръба на тоталните задръствания, така че си е време за солидни действия в тази насока. Още повече, че за разлика от София, където поне място за разширение бол, тук не разполагаме с много на къде да се разширяваме и то не само като град, а и като пътни артерии. В София удвоиха, че на места и утроиха малки улици до широки булеварди. Тук примерните за това, че такова нещо не може да се случи са много - Гладстон, Руски и т.н. и т.н.
Улиците са строени с перспектива, но в Тракия, отчасти в Смирненски, и изобщо не е мислено в Кичук Париж (най- широката улица там е Н. Вапцаров - 2 ленти, Ал. Стамболийски има потенциал за разширение). В Централната част е бил изготвен добър градоустройствен план, това го показва отстоянието на сградите на В. Априлов например, и на бул. Руски и Победа (около моста на Герджика само) и има възможност за бъдещо разширение (на В. Априлов, Руски около Герджика го разшириха вече). Гладстон и Руски няма как да се разширят в останалата част (или пък би струвало адски скъпо и е излишно), но проблем няма, има достатъчно широки булеварди в близост, които да компенсират. Това, което искам да кажа е, не, че нямаме нужда от такъв център, просто момента е такъв, че приоритетите са други, при тази липса на средства. Кажете ми например, какви работни места би привлякъл един център за управление на трафика, който в момента го няма? Трябва да дойдат още 100 000 души, и в семейство да има по 2 коли, и горивата да поевтинеят, но не знам при този стандарт тук, как ще стане.. хората бягат...
Незнам ваш репортер ходил ли е да сградата на Дирекция МДТ на ул Радецки 18 а да види отпред на улицата какви прекрасни дупки има и стоят от 2-3 месеца. Питам се гражданите като отидат да си плащат пътен и като минат през тези дупки какво желание ги обзем
Не зная дали г-нТотев е служил в казармата,но голяма част от професионалните книжки са следствие на това и въпреки,че той е завършил техникума по автотранспорт може да посети някоя от фирмите превозвачи,или да изгуби малко време да се повози в градски транспорт за да разбере знаят ли що това бордови компютър те не мога РС да ползват.Град Пловдив има нужда от нова транспортна схема ,но с този ДАЯДЖИЯ за зам.кмет по транспорта,но и той изчезна не се появява на хоризонта.Защо ли?
Кое му е ненужното да тръгнеш на Зелено и след 100 метра да те хване червено ли ? Както на Кръстовищата на Марса и Тромпета в кичука ? Или , че ще се знаят рейсовете къде са как се движат и т.н ?
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.