ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Как малка пловдивска фирма се превърна в един от лидерите на пазара за маркова парфюмерия онлайн
Автор: Екип Plovdiv24.bg 17:43 / 20.12.2017Коментари (0)18023
©
Годината е далечната 1992 г. България е в началото на своя преход, а много българи са вперили поглед напред в бъдещето. Младото пловдивско семейство, Ваня и Красимир Дяксови, решават да предприемат крачка напред не само в личното си, но и в професионалното си развитие и така се ражда идеята за създаване на собствена фирма. Така се появява първият магазин за козметика и парфюмерия на "Венера Козметикс", позициониран в централната градска част на ул. "Капитан Райчо". Както всяко начало, тяхното също не е лесно. Първоначално фирмата предлагала предимно козметични продукти и неголямо разнообразие парфюми. Марковата парфюмерия все още не е толкова популярна, а познатите аромати са единици, но редовните клиенти на фирмата вече са факт.

Три години по-късно, през 1995 година, семейството смята, че е подходящ момент за разширяване на дейността и открива първият склад за продажби на едро и дистрибуция на козметика. "Венера Козметикс" въвеждат специално създадена складова програма и свързват компютрите си в обща мрежа. Фирмата първа предлага непознатите до този момент на българския пазар продукти от водещите световни производители: Constance Carroll, Henkel, Unilever, Procter & Gamble, Mirato. За кратко време се превръща в един от основните дистрибутори на козметика за цяла южна България.

През 1998 година "Венера Козметикс" измества своята складова база на бул. "Марица" 130, която функционира и до днес. Тя е реконструирана и модернизирана, а на същия адрес в момента се намира фирменият магазин и офисът на компанията. Въвеждат първи в България системата "ex-van"- обслужват клиентите на едро директно от 5 специално оборудвани с компютърна система и заредени със стока буса. Фирмата рекламира чрез телевизионна и радио реклама, което е истински лукс за края на 90-те, а първият фирмен уеб сайт допълва брандовата идентичност на компанията.

Дейността се разширява със създаването на нови магазини на бранда , които достигат до 6 в Пловдив и Приморско. Неизменно присъства на всички базари и панаири с фирмени щандове.

Двата елитни магазина са истинско бижу в центъра Пловдив и предлагат най-доброто от световната маркова парфюмерия и козметика. Това обаче стряска потребителите, тъй като клиентите смятат, че щом магазинът е луксозен, то неминуемо цените са много високи. "Венера Козметикс" има друга политика - достъпни цени и грижа за клиента, а не преследването на бърза и лесна печалба. Един по един обектите, които работят с продажби на дребно се затварят и основна дейност остава търговията на едро.

Акцентът в дейността се превръща разпространението и налагането на продуктите на L‘Оreal и Garnier - фирмата е официален дистрибутор за южна България повече от 10 години. През 2010г. L‘Оreal избира само 1 фирма за официален дистрибутор на техните продукти за цяла България и прекратява сътрудничеството си с "Венера Козметикс". Семейство Дяксови обаче никак не се стряска от това, тъй като вече техният бизнес е поел в малко по-различна посока. Те се фокусират върху марковата парфюмерия и в края на годината около 95% от продуктите, които те предлагат са именно изискани аромати.

Две години по-късно официалният сайт на компанията бива обновен и модернизиран, но страната ни е връхлетяна от икономическата криза, която удобно се настани в домовете на цяла Европа. По това време синът на Ваня и Краси - Петър е на финала на средното си образование и започва да помага на родителите си. През 2009 г., когато Петър едва на 18 години, с помощта на родителите си, стартира първия онлайн магазин на "Венера Козметикс". Макар началото на онлайн търговията с парфюми да е трудно, резултати има. Получават се първите онлайн поръчки в електронния магазин. След завършването си, Дяксов младши е приет в университет в Англия и заминава за Обединеното кралство, с което се поставя край на първата електронна форма за пазаруване от "Венера Козметикс".

Две години по-късно Петър създава нов онлайн магазин - fragrances.bg, в който да продава продуктите на семейния бизнес онлайн. Макар че вторият онлайн магазин е по-добре структуриран, модерен и функционален, нещата се случват много по-трудно отколкото при първия опит. Конкуренцията е по-голяма и налагането на бранда в Интернет е още по-трудно. В момент, в който търговията във физическите обекти страдат от спад, породен от икономическата криза, "Венера Козметикс" вече е взела решението да се разраства в дигитална посока.

Работата по онлайн магазина изисква много време и усилия на цялата фирма. Петър има задачата да наложи онлайн магазина сред голяма конкуренция и търси всевъзможни алтернативни методи да го промотира. Това го подтиква да обърне поглед към дигиталния маркетинг и алтернативни методи за реклама. "Венера Козметикс" се фокусира към онлайн пазаруването с цел популяризиране на бранда онлайн, без да цели печалба. Резултатите са забележими и посетителите на онлайн магазина бързо нарастват.
Тежките времена за бизнеса у нас отминават и идва моментът за още по-усилена работа относно онлайн търговията на "Венера Козметикс". Сайтът отново се обновява, добавят се нови функционалности и той става по-бърз и лесен за ползване от потребителите.

2013-та се оказва паметна за електронния бизнес на "Венера Козметикс", защото фирмата, след дълъг и неуморен труд, не просто се появява на първа страница в Google.bg при ключова дума "парфюми", където се позиционира на първо място и измества всички конкурентни уебсайтове. Това обаче не кара фирмата да си вземе почивка или глътка въздух, а ги мотивира за още по-усърдна работа. През следващата година фирмата вече има блог за маркова парфюмерия, в който дава полезна информация и съвети не само на своите клиенти, но на всички потребители, които имат интерес към изисканите аромати. Провеждат и стажантска програма, като някои от стажантите продължават на постоянна работа. В следствие на неуморната работа над блога, "Венера Козметикс" изненадва своите клиенти с издаването на цяла книга, озаглавена "Парфюмите от А до Я". Тя може да бъде свалена онлайн напълно безплатно, но има и хартиено издание, което е подаряване на клиентите. Онлайн магазинът вече е преведен на английски и гръцки, а "Венера Козметикс" създава отделен онлайн магазин за клиенти от цял свят, които искат да се сдобият с оригинален марков парфюм на достъпна цена.

25 години не са малко време. Неуморният труд и упоритата работа превръщат "Венера Козметикс" в предпочитана и доверена марка за луксозна, висококачествена парфюмерия. Собствениците на фирмата споделят, че работят само с дистрибутори на маркова парфюмерия в Европейския съюз, с които имат 100% сигурност в произхода на предлаганите парфюми. Клиентите никога не бива да бъдат разочаровани. Смело можем да кажем, че "Венера Козметикс" е добър пример за всеки малък бизнес у нас, който мечтае да стане голям! Това е напълно възможно, защото когато бизнесът постави клиентите си на първо място, то развитието и разрастването му се случват като естествен процес, подкрепен от редовни и доволни потребители.








Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Войната вУкрайна
Зима 2024/2025 г.
Никулден 2024 година
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: