Много известен пловдивчанин с култова статия относно новото лого за 2019 | ||||||
| ||||||
ВЪРВЯТ три пловдивчанки по Главната и ядат сладолед на клечка. Една го отхапва, втората го ближе, а третата го засмуква. Коя от тях е омъжена? За този виц от началото на 80-те години се сетих тия дни покрай ожесточения дебат за емблемата на "Пловдив 2019 - европейска столица на културата". Арките от емблемата ми напомнят стилизирана буква "П" - началната от Пловдив. Не трябва да се забравя, че градът под тепетата е първата европейска столица на културата, която употребява кирилицата като официална азбука. Напомнят ми и за зрителските редове на Античния театър, както и за входа към арената на стадиона, през който сигурно са минавали гладиаторите, преди да извикат Ave, Caesar, morituri te salutant. Напомнят ми за извивките на къщите в Стария Пловдив, където съм израснал, алафрангите в повечето от тях, тунела, чийто северен вход е на не повече от 50 метра от родната ми къща, портиците на митрополитската църква "Света Марина", сводовете в Джумая джамия и прозорците на камбанарията на католическата катедрала. Не знам защо върху емблемата се изля толкова кал. От една страна, сигурно има доста обидени на кой град точно е дадено правото да е европейска столица на културата. Помня колко обвинения в тенденциозност, непозволено лобиране, че чак и в корупция имаше от страна на загубилите Варна и София, но си мислех, че това е останало в миналото и всички българи трябва да работят заедно за успеха. Та нали само преди две седмици присъствах на връчването в Брюксел на знамето на "София 2018 - европейска столица на спорта". Разбира се, фалшивата новина с логото може да е родена от клавиатурата и мишката на някой, който не е доволен кой е спечелил и самия конкурс за изработването му. Но вирулентността на хейта само показва, че българите все по-малко се радваме на доброто и положителното, докато сме готови почти без размисъл да повярваме в лошото, да го подкрепим и разпространим. А, и за вица в началото. Всеки отговор, различен от "тази, която носи халка на пръста си", отвежда към подсъзнанието. Към подсъзнанието, с чието тълкуване сериозно се е занимавал Зигмунд Фройд, най-вероятно отвежда и гаврата с логото на европейската столица на културата. Но тези, които го правят, не трябва да забравят, че подсъзнанието им най-често ги отвежда към нещо, което им липсва или към което се стремят. |
Още по темата: | общо новини по темата: 965 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/161 ] следващата страница |