След очаквани дебати с 29 гласа "за", 15 "против" и 2 "въздържал се" общинските съветници на Пловдив одобриха споразумението за заем между община Пловдив и Европейската банка за възстановяване и развитие, предаде репортер на Plovdiv24.bg. Той ще бъде в размер на 30 милиона лева.
Договорът между община Пловдив и ЕБВР предстои да бъде подписан, след което ще се премине към обявяването и провеждането на тръжните процедури за първите обекти, които ще се финансират с него.
"Община Пловдив не може да си позволи този заем.Тегленето му ще доведе до повишаване на местните данъци и такси", заяви от трибуната Слави Георгиев.
Руси Панчев подчерта, че улиците и булевардите, за които става въпрос, са твърде претоварени и реконструкцията им няма да реши проблема и задръстванията ще си останат.
В кулоарите на местния парламент кметът Иван Тотев обясни, че това е проект, който след доста време, съдебни решение и мнения се финализира. Ще бъдат реконструирани важни за града обекти. Обясни също, че в последните години има увеличение на бюджета на Пловдив, като за тази година то е близо 4 милиона лева и общината може да си позволи подобен заем.
"Към момента плащаме 6 милиона лева годишно заради стари заеми, с този парите ще достигнат 6,5-7 милиона годишно. Освен това договорът има 3-годишен гратисен период", обясни градоначалникът.
"В края на този месец се надяваме да имаме подписан договори и през март-април догодина да стартираме с първия обект", каза още Тотев.
Предстои и основен ремонт на бул. "Руски" в участъка от Централна гара до бул. "Шести септември". Общата дължина на участъка е 1430 м. Булевардът има неотложна нужда от основен ремонт с цел подобряване на технико-икономическите характеристики на пътя чрез модернизиране на пътната артерия и кръстовищата към нея, подобряване на транспортното обслужване на населението и повишаване на безопасността на движението, се казва в проектното предложение.
Ще се извърши и реконструкция на бул. "Шести септември" в участъка от мост "Адата" до бул. "Цариградско шосе". С реализацията на този проект се цели подобряване транспортното обслужване на населението, както и повишаване на пропускателната способност и безопасността на движението. Общата дължина на участъка е 1 100 м.
Другият пътен обект е изграждането на бул. "Северен" - от моста на Адата до Карловско шосе. Според проектното предложение пътната връзка е важна и наложителна за разпределяне на транспортните потоци от автомагистрала "Тракия" с цел разтоварването на бул."Цар Борис III Обединител" и подобряване на неговата пропускателната способност. Общата дължина на участъка е 2 242 м.
В обектите, които ще бъдат финансирани от заема, не влиза цялостното преасфалтиране на бул. "Васил Априлов" и "Голямоконарско шосе", тъй като за тях субсидирането ще е от републиканския бюджет.
Нормалната логика на взимането на кредит от юридически лица или организации е чрез него да се вдигне доходността им или да се създадът условия за разстеж и в последствие с тази по-висока доходност да се изплаща инвестицията. Другия вариант е за придобиване на материални активи, които в последствие да носят по голяма доходност! Случая се чудя какво ще спечели Градът, от разходването на този заем точно за основен ремонт на бул.Руски , ще се подобри инвестиционния климат ли, ще се подобри образованието ли и в последствие ще имаме по-търсени и качествени специалисти заради които ще дойдат нови инвеститори ли, ще спомогне за облекчаване на трафика и подобряване на качеството на живот на пловдивчани ли, ще настъпи качествена промяна в облика на Пловдив ли?!?! Хубаво ще е нашите политици да мислят малко по-глобално, те тяхното пак ще си го вземат, но поне да има наистина полза за обществото от усвояването на тези кредити. Защото това са средства на всички нас, нашите пари!!!
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.