ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Общество
Криминални
Институции
Бизнес
Опасен надлез разделя село на две, съоръжението няма маркировка | ||||||
| ||||||
"Този надлез разделя селото на две. Пътят е с тесни платна и стръмни наклони. За завоите под ъгъл от 90 градуса да не говорим. Помнете ми думата - тук мнозина ще се търкалят с колите си", посочва новия надлез над високоскоростната жп линия Мария Николова от село Катуница. В другия си край съоръжението свършва под почти прав ъгъл в малка и тясна улица. Именно оттам, през самия център на Катуница, вече минава целият трафик от коли, ТИР-ове и рейсове към общинския център Садово. Пътният надлез е опасен заради острите завои, стръмните наклони и стеснените пътни платна, твърдят жителите на Катуница. Над 1000 от тях живеят на север от надлеза и се опасяват, че през зимата няма да имат достъп до здравната служба, аптеката и кметството от другата страна на съоръжението. Най-близкият подлез е на около 400 метра от аптеката и почти на 800 метра от кметството, което също би затруднило възрастните хора от Катуница. Майки с колички, колоездачи и инвалиди обаче не могат да преминат оттам, защото вече втора година асансьорите в подлезите не работят. Не могат да пресекат към другия край на Катуница и през новия пътен надлез, защото там липсват пешеходни пътеки. "Пуснаха надлеза, без да сме им дали разрешение", признава и кметът от ГЕРБ на община Садово Паскал Станков. "Най-лошото е, че това съоръжение не е съобразено с околната инфраструктура. Особено фрапиращ е случаят в село Поповица. Там от фирмата изпълнител "Терна" искат да приемем надлез, който свършва в черница. А до главния път има 80 метра, по които трябва да направим свързващ път с общински средства. Но това ще ни струва 100 000 лева", казва кметът. "В Катуница, без да им е подписал никой нищо, затвориха жп прелеза. Миналия петък от "Терна" ни искаха разрешение, но им отказахме. Но в събота все пак затвориха стария маршрут", обяснява Паскал Станков. Инженерите от община Садово са категорични, че новият надлез е тесен, с наклони на прага на допустимостта. "Така и не ги видяхме тези проекти и планове за одобрение. Битува дори мнението, че в движение се коригират някои неща, без да има строителни книжа. Никой не дава да видим нито чертеж, нито одобрен подробен устройствен план", възмущава се кметът. Собственичката на барчето под прелеза поискала да монтират на най-опасното място обезопасителни мантинели. Било й отказано. Въпреки че не е специалист, жената вещо обяснява, че надлезът няма и отводнителна канализация. Пътната маркировка си е една блажна боя, казват хората от Катуница. "Питайте ги защо не е видима нощем и защо по мантинелите в завоите няма светлоотразители. Завоите трябва да се виждат нощем и през мъгла, защото и надлезът, и мостът са над река Чая", казва Паскал Станков. "Приветстваме интереса Ви към проекта ни, но за съжаление поради договорните ни задължени, не ни е позволено да оповестяваме каквато и да е информация ", се казва в официалния отговор на гръцката фирма изпълнител "Терна". Строителството на жп отсечката Крумово - Първомай е с изпълнител гръцката фирма "Терна" и стартира през юни 2006 година. Финансирането на целия проект за високоскоростната жп линия Пловдив - Свиленград е с 37 милиона евро от националния бюджет, грант от програма ИСПА за 153 милиона евро и заем от Европейската инвестиционна банка за 150 милиона евро. Източник: в. "Монитор" |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Регионални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Синоптик: От 6 декември започва продължителен период на снеговалежи
14:11 / 28.11.2024
Годеж 17 години след първата им среща, когато са били деца
15:49 / 29.11.2024
Виктор и Беба отново заедно
08:42 / 29.11.2024
Ударно начало на декември за три зодии
14:46 / 28.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета